0 medlemmar och 36 gäster tittar på detta ämne.
Fomas service avd ger jag inte en spänn för. När jag kom hem med min nyinköpta Foma från Jula och packar upp den,så ser jag att den plastkåpan som sitter på sidan/utedelen är trasig. Så jag ringer jula och dom direkt avslår sej ansvaret utan jag får ett nummer till Fomas kontor och där blir jag kopplad runt till den ene vimsigare än den andre.
Hej cstek och Teltur.Ingen förändring efter 30 min strömlöshet. Efter återgång till "instucket" försvann stegningen direkt och pumpen verkar gå mycket bra: utetemp minus 1 grad, fulleffektindikering + ca 1 min ( dvs efter avslutad avfrostning ), + 2 min 6,5 A , + 3 min 6,9 A , + 4 min 7,2 A , + 5 min 7,25 A , + 6 min 7,3 A ... Maxström 7,43 A. Vattentemp in ca 41-42 grader och ut ca 47-48 grader.Skall försöka mig på uppmätning av givarresistansen.
Krister,Låter spännande med en 12kW-pump. Betyder det att du lägger ner utvecklingen av en 9kW-pump? Jag lät för egen del bli att installera Energicentrapumpen eftersom jag tror mig behöver 9kW. Nu är ju då frågan om jag ska vänta ytterligare tills 12kW-pumpen blir klar eller om den är overkill och inte passar för mitt hus i Sollentuna.Du skriver att du hoppas bli klar till hösten med 12kW-pumpen. Hur sannolikt tror du det är? Med 9kW-pumpen ville du t ex köra den själv en vinter innan du ville sälja i större volymer. Blir det samma sak med 12kW-pumpen?MvhJohan