0 medlemmar och 34 gäster tittar på detta ämne.
så är den givaren endast till för utetempen, start och stopp vid -25 och över 27 grader.
Några driftsdata ( inga givarändringar ): Minus 8-9 grader,klart och torrt: avfrostar 4 min, fulleffekt 6,5 A efter mindre än 2 min.Tid mellan avfrostningar drygt 2 tim.Minus 3-4 grader, mulet,något snö i luften (utetempgivaren rakt ut):avfrostar 5 1/2 min,indikerar full effekt efter +1min men endast 5,5-5,9 A, går upp till 6,5-6,8 A ca 18 min efter avslutad avfrostning. 53 min mellan avfrostningar.Samma förhållanden, utetempgivaren just instucken:avfrostar 5 1/2 min,full effekt 6,5 A efter +1 min, 7,1 A efter ytterligare några minuter, 6,6-6,9 A efter en halvtimme. 59 min mellan avfrostningar.Efter ett par timmar med temphöjning till 0-gradigt går pumpen oavbrutet med 6,2 A utan att avfrosta.Greven: ber om ursäkt för min spetsiga kommentar ang. stegningen i mitt tidigare inlägg. Tycker mig förstå att du faktiskt var av åsikten att "så ska det vara". Vad gäller garantimässigt om vi flyttar givaren??Övrigt: Stort tack för värdefull info. Allas engagemang är imponerande.
Jämför det med att du köper en ny bil,vill man då hålla på och flytta tempgivare osv bara för att kunna ta sig till jobbet? Man utgår ju från att det ska funka (med vissa mindre justeringar). Kanske bara det är min pump som inte går som den ska, men jag ska väl inte säga att jag är jättenöjd just nu.
Är väl inte meningen man ska behöva bygga om halva pumpen, flytta temp sensorer osv för att få en framledningstemp på över 25grader?Jämför det med att du köper en ny bil,vill man då hålla på och flytta tempgivare osv bara för att kunna ta sig till jobbet? Man utgår ju från att det ska funka (med vissa mindre justeringar). Kanske bara det är min pump som inte går som den ska, men jag ska väl inte säga att jag är jättenöjd just nu.
Från -11i morse till +1 just nu här i Sth, då borde en del andra fått det varmare och möjlighet att testa lite till.Nån som kan testa om flytten av sensor funkar lika bra vid +-0 nu ?