0 medlemmar och 51 gäster tittar på detta ämne.
Alli:Det är värt att öppna toppenplåten, lossa på skyddsplåten till styrkortet och köra några minuter mer hårtork, för felyttringarna påminner starkt om fukt som genererar div felkoder.Greven:Om jag minns rätt är vi nu nere i 2 pumpar som fortfarande krånglar, och vi har väl avhandlat 2-3 EC-pumpar till, vilket gör 5-6, pumpar men det är 42 nedladdningar på din xl-data och 10 på min revision...... :,v( På en annan tråd är det en leverantör som lovar 90% besparingar och har lovat en kund att deras "kopiepump" skulle klara 180m2 inkl varmvatten.....han ska i alla fall reklamera pumpen som funkar men inte räcker till så du får jaga kineserna nu så att den kraftigare versionen a 9 och 12kw kommer hit, ser ut som du får rädda många fler framöver.....
jaa det skall bli fantastiskt kul nu då de nya kommer !! men dom som kommer hem nu är inte tillsalu .dessa skall plågas o förhoppningsvis så kommer dom att klara all misshandel.
På en annan tråd är det en leverantör som lovar 90% besparingar och har lovat en kund att deras "kopiepump" skulle klara 180m2 inkl varmvatten.....
Har du för ca 1½-2 år sedan sålt nån pump som kan ha hamnat i närheten till Norge eller i Norge. Dotterns pump saknar ID-plåt, bortsett från ditt telefonnummer, men efter efterforskningar så lär den komma från dessa trakter som gåva till den numera döde, ser som sagt ut exakt likadan ut som Foma, Pioneer, Ultimate, men Finnarna började ju sälja sin först i Juli 2008 då jag köpte densamma till Sonen. Det finns heller ingen synbar skillnad mellan Invertrarna eller givaranslutningarna på dessa pumpar. OBS! detta handlar bara om pur nyfikenhet och ingen ting annat. Har fått tag i ett företag som skall kolla upp pumpen närmsta veckan, det jag i dag vet är att kompressorn får fel startström. Enligt dom här killarna så är den största boven hög fuktighet mot Invertern. Därför gav jag den info som vi gjort med Sonen:s Ultimate, trågvärmare och fläkt i Invertern och den levererar faktiskt bättre nu, pepper, pepper.
Morrn envis som man är så var ju ute och värmde lite idag när det bara är -3 uteKollade felkod igen och kollade nu mot det Krister har skrivit här. Jag med flera har ju läst åt fel håll, den indikerar ju PFC fel och inte outdoor tempsensor fel. Jag har ingen aning om vad PFC är så någon får gärna förklara.Edit: Google is the shitPower Factor CorrectionDå låter det som att det är elektroniken som lagt ner.Eller läser jag fel på felkoderna?Lyser D5Lyser D4Släckt D3Lyser D2MvhMichael W