0 medlemmar och 43 gäster tittar på detta ämne.
Tjo Då har jag varit ute 30K ohm vid ca -16 så den är det nog inget fel på iaf.Lyssnade även på komressorn igen nu när jag var ute. Det sprakar till eller knäpper i den snabbt ca 10-20 gånger och enligt min kyltekniker skulle det vara start delen som lät men sen efter det så händer inget mer. Skall testa att värma lite runt kortet. Jag är ju man så jag har ingen hårtork, men varmlufts pistol border väl funka på lägsta effekt det är ju så kallt ute nu så. Värmer lite runt kortet och testar sen återkommer jag igen./ Micke
Nu har vi provat med ett nytt motstånd på givaren, 9,1kOhm. Maksinen fungerar igen. Orginal givaren gav ett värde på 3,4kOhm och vid uppvärmning 2,4kohm.Hela VP värmdes upp först med värmekanon. Vi kan inte ropa hej än men jag återkommer.Art... är det värt att prova 20kohm?
Är det inte så att ett NTC-motstånd är olinjärt? Mer motstånd/° vid kallare temperatur?Ingen som kan kolla det vid olika temperaturen så sliper det gissas.Om man Googlar lite på NTC-motstånd så hittar man lite information.