0 medlemmar och 44 gäster tittar på detta ämne.
Är det inte så att det bara är några stycken som har klagat på sina pumpar är väl samma personer hela tiden som har problem? Tror det sålts betydligt fler pumpar.
Citat från: greven1 skrivet 30 december 2008, 21:21:32...skall ta detta med joe från fabriken nästa gång han kommer hit. alt nästa gång jag är i kina beroende vem som hinner först....Går det inte att ringa till Kineserna? Nog för att det är en kommuniststat men ändå?
...skall ta detta med joe från fabriken nästa gång han kommer hit. alt nästa gång jag är i kina beroende vem som hinner först....
Citat från: whynot skrivet 30 december 2008, 22:20:38Är det inte så att det bara är några stycken som har klagat på sina pumpar är väl samma personer hela tiden som har problem? Tror det sålts betydligt fler pumpar.Tror det sålts betydligt fler pumpar ? ja säkert men alla av dem har nog inte hittat hit och en del kanske har frysit i jäl nu när det vart några minus-grader ? en här på forumet som försökt å få fart på sin pump den är på blocket nu http://www.blocket.se/vi/19228078.htm?ca=6_s 18,000 värkar svår såld ? jag läste hela tråden när min MITSUBISHI golf 2 pajade blev lite köp sugen de första 20-30 sidorna har nu beställt en Nibe 2025 förmodligen lite dyrare men beprövad men kanske billigare i längden ? kjell
Citat från: kjell62 skrivet 30 december 2008, 22:45:06Citat från: whynot skrivet 30 december 2008, 22:20:38Är det inte så att det bara är några stycken som har klagat på sina pumpar är väl samma personer hela tiden som har problem? Tror det sålts betydligt fler pumpar.Tror det sålts betydligt fler pumpar ? ja säkert men alla av dem har nog inte hittat hit och en del kanske har frysit i jäl nu när det vart några minus-grader ? en här på forumet som försökt å få fart på sin pump den är på blocket nu http://www.blocket.se/vi/19228078.htm?ca=6_s 18,000 värkar svår såld ? jag läste hela tråden när min MITSUBISHI golf 2 pajade blev lite köp sugen de första 20-30 sidorna har nu beställt en Nibe 2025 förmodligen lite dyrare men beprövad men kanske billigare i längden ? kjell men hallåååå vad gäller larostman så har jag erbjudit en kontroll av kylteckniker !! jag betalar detta om maskinen felar. men han får betala om det är som jag mistänkt hela tiden fel på instalationen / värme behovet !! ett tipps läs tidigare tråd han skrev innan han instalerade värmepump.vad har jag gjort dig för ont ?? krister[/quotevad har jag gjort dig för ont ?? nej då. jag tror inte du har gjort mig något ont jag har bara läst tråden de nya maskinerna 9 å 12 kw är de tre fas ? kjell
Citat från: digitalrobert skrivet 30 december 2008, 21:39:45Citat från: greven1 skrivet 30 december 2008, 21:21:32...skall ta detta med joe från fabriken nästa gång han kommer hit. alt nästa gång jag är i kina beroende vem som hinner först....Går det inte att ringa till Kineserna? Nog för att det är en kommuniststat men ändå? hmm försök hålla ett vettigt samtal med en dåligt talande/skrivande kines utan att visa exakt vad du vill !! han säger ok till allt.man måste vara på platts för att få nått vettigt ur dom.krister
Citat från: digitalrobert skrivet 30 december 2008, 21:39:45Citat från: greven1 skrivet 30 december 2008, 21:21:32...skall ta detta med joe från fabriken nästa gång han kommer hit. alt nästa gång jag är i kina beroende vem som hinner först....Går det inte att ringa till Kineserna? Nog för att det är en kommuniststat men ändå? hmm försök hålla ett vettigt samtal med en dåligt talande/skrivande kines utan att visa exakt vad du vill !! han säger ok till allt.man måste vara på platts för att få nått vettigt ur dom.Min erfarenhet också av sydostasiater. Inget ont i det men det stämmer lite med vad vi europer kan förvänta oss av avtal och överrenskommelser om man inte är med och jagar på plats. De har sitt sätt att förhålla sig till sitt och vi till vårt! Mycket är helt säkert fördomar förstås från bägge håll men förståelsekonflikten finns i alla fall där tydlig! Däremot hade jag gärna sett några flera kommentarer från de som upplever sin energicentrapump som väl fungerande! ThumbsupSjälv så har jag en står här i garaget oanvänd men har väl blivit vilseledd av mokkarna som inte kommer och skruvar dit rören trots avtal. Jag tyckte jag förberedde mig noga med att få muntliga avtal med att få den ditskruvad innan jag beställde?? Skall jag ha nån nytta av den nu får jag väl bygga om den till ett köksbord kanske!!?? Nu får jag istället beställa 4 pallar med pellets till för att klara mig fram till våren! Känns ändå väldigt ok att tråden är aktiv och att det är klart att här finns det mycket att lära sig (mig).Jkrister
Fundering/reflektion pga Grevens inlägg:Jag har sjäv monterat flera ll pumpar och trots vacuumsugning har jag haft läckage vid ett tillfälle.Jag glömde att läcktesta efter trycksättning. Allt var frid o fröjd under en vecka........sedan blev effekten sämre och vid läcksökning så hittade jag läckan. Då var det försent.Det är ingen lekstuga att självmontera även om många av oss glada amatörer gärna vill göra det själva.1: Vacuumsug och kolla att undertryck behålls.2: Trycksätt och läcktesta med spray, tvållösning eller ännu hellre speciella dyra läcksökare.3: En annan fundering är vad händer med alla muttrar/konor när väder/regn, etc påverkar dem? Kryper vatten in i gängorna? Jag kommer i forts att antingen gängtäta eller täcka dem med ex vulkband.