0 medlemmar och 35 gäster tittar på detta ämne.
hej ali.den stannar inte !! går bara ner på lägre effekt.om tex husets behov är just nu 3 kw då går kompressorn på ca halv fart ökar behovet tex om det blir kallare eller du tappar en massa varmvatten då ökar kompressorns hastighet.så i princip så går v pumpen hela tiden men med endast den effekt du behöver.sommartid då den endast värmer varmvattnet så kommer den att stanna då det inte finnes något behov.sedan kollar den av tempen genom att starta cirk pumpen var 10 minut ! finnes det inget behov startar den inte.krister
Någon som kan tala om vad felkod FC handlar om. I natt så hade säkringen gått och nu står hela rasket still med denna felkod.Mvh/Alli
Citat från: alli skrivet 16 november 2008, 15:21:04Någon som kan tala om vad felkod FC handlar om. I natt så hade säkringen gått och nu står hela rasket still med denna felkod.Mvh/Allihej.fc kan bli om det är spänningsfall eller dålig kontakt.dra ur kabeln i 5 minuter o starta om denkrister
Citat från: greven1 skrivet 16 november 2008, 17:32:40Citat från: alli skrivet 16 november 2008, 15:21:04Någon som kan tala om vad felkod FC handlar om. I natt så hade säkringen gått och nu står hela rasket still med denna felkod.Mvh/Allihej.fc kan bli om det är spänningsfall eller dålig kontakt.dra ur kabeln i 5 minuter o starta om denkristerRedan gjort, hon har väntat flera timmar men den verkar helt död. Kontrollpanelen verkar frusen, inga funktioner. Undrar varför säkring gick ?Mvh/Alli
Har nu köpt mej en av dessa L/V pumpar (Trendimport), och nu har jag fått ett fel, pumpen startar och ökar i effekt och när den kommer till tredje steget (ca 5,5 Ampere) så stannar kompressorn och går ner på noll, sen tar det ca 5 minuter och sen gör den om samma procedur.Jag skulle kunna förmoda att det är för lite gas men det vet jag ej förrän i veckan då jag kan få den tömd och kontrollerad.Enligt invest ska det vara 1,18 kg som jag förmodar är räknat på 5 meter rör som medföljer men jag har ca 2 meter så ska jag säga till att det inte ska fyllas med 1,18 ?Tacksam för lite tips innan VP killen kommer....
Citat från: alli skrivet 16 november 2008, 17:43:01Citat från: greven1 skrivet 16 november 2008, 17:32:40Citat från: alli skrivet 16 november 2008, 15:21:04Någon som kan tala om vad felkod FC handlar om. I natt så hade säkringen gått och nu står hela rasket still med denna felkod.Mvh/Allihej.fc kan bli om det är spänningsfall eller dålig kontakt.dra ur kabeln i 5 minuter o starta om denkristerRedan gjort, hon har väntat flera timmar men den verkar helt död. Kontrollpanelen verkar frusen, inga funktioner. Undrar varför säkring gick ?Mvh/Allihej.var det en huvud säkring som gick ??eller en vanlig 10 ah säkring ??har hon verkligen slagit på maskinen på on of knappen innan hon justerar tempen !!!trycker man på panelen händer inget om man inte slår på den först .krister
Citat från: greven1 skrivet 16 november 2008, 20:24:21Citat från: alli skrivet 16 november 2008, 17:43:01Citat från: greven1 skrivet 16 november 2008, 17:32:40Citat från: alli skrivet 16 november 2008, 15:21:04Någon som kan tala om vad felkod FC handlar om. I natt så hade säkringen gått och nu står hela rasket still med denna felkod.Mvh/Allihej.fc kan bli om det är spänningsfall eller dålig kontakt.dra ur kabeln i 5 minuter o starta om denkristerRedan gjort, hon har väntat flera timmar men den verkar helt död. Kontrollpanelen verkar frusen, inga funktioner. Undrar varför säkring gick ?Mvh/Allihej.var det en huvud säkring som gick ??eller en vanlig 10 ah säkring ??har hon verkligen slagit på maskinen på on of knappen innan hon justerar tempen !!!trycker man på panelen händer inget om man inte slår på den först .kristerHej igen!Det var säkringen till pumpen 10 ah, det enda som händer är att cirkulationspumpen startar när hon trycker på on-knappen och lampan lyser, i övrigt död men säkringen håller.Mvh/Alli
Har nu köpt mej en av dessa L/V pumpar (Trendimport), och nu har jag fått ett fel, pumpen startar och ökar i effekt och när den kommer till tredje steget (ca 5,5 Ampere) så stannar kompressorn och går ner på noll, sen tar det ca 5 minuter och sen gör den om samma procedur.Jag skulle kunna förmoda att det är för lite gas men det vet jag ej förrän i veckan då jag kan få den tömd och kontrollerad.Enligt invest ska det vara 1,18 kg som jag förmodar är räknat på 5 meter rör som medföljer men jag har ca 2 meter så ska jag säga till att det inte ska fyllas med 1,18 ?