0 medlemmar och 34 gäster tittar på detta ämne.
Er der nogen der ved om larsostman er frosset ihjel, eller om hans varmepumpe kom til at køre rigtigt?
Citat från: Mygg@n skrivet 16 november 2008, 17:53:18Har nu köpt mej en av dessa L/V pumpar (Trendimport)Känns fel att ha en Trend-maskin på denna tråd även om det nu är en kopia av en kopia osv, egentligen borde Trend, Ulti,Foma m.fl ha en egna trådar beroende på märke, dels har vi nu 52 sidor (bara det tungrott, går inte att köra All längre), sen får Greven1 en del problempumpar på sin sida som inte är hans ansvar att svara för, och det kan ju även ge ett felaktigt intryck.Vad säger ni andra, ska vi be Richard lägga upp sidotrådar för de andra märkena..?
Har nu köpt mej en av dessa L/V pumpar (Trendimport)
Vet faktiskt inte vad jag ska göra nu??? Ska kolla i morgon vad amperemätaren säger om natten. Jag har nyss stängt av hela systemet för att radera eventuella minneseffekter i styret, den kanske fortfarande effektbegränsar fast den inte behöver det.Å nu då??
Citat från: Mygg@n skrivet 16 november 2008, 17:53:18Har nu köpt mej en av dessa L/V pumpar (Trendimport), och nu har jag fått ett fel, pumpen startar och ökar i effekt och när den kommer till tredje steget (ca 5,5 Ampere) så stannar kompressorn och går ner på noll, sen tar det ca 5 minuter och sen gör den om samma procedur.Jag skulle kunna förmoda att det är för lite gas men det vet jag ej förrän i veckan då jag kan få den tömd och kontrollerad.Enligt invest ska det vara 1,18 kg som jag förmodar är räknat på 5 meter rör som medföljer men jag har ca 2 meter så ska jag säga till att det inte ska fyllas med 1,18 ?Tacksam för lite tips innan VP killen kommer....hej.du har förmycket gas !!! maskinen har effekt begränsare som kontrolerar effekten på kompressorn. en vild gissning !!krister
Har nu köpt mej en av dessa L/V pumpar (Trendimport), och nu har jag fått ett fel, pumpen startar och ökar i effekt och när den kommer till tredje steget (ca 5,5 Ampere) så stannar kompressorn och går ner på noll, sen tar det ca 5 minuter och sen gör den om samma procedur.Jag skulle kunna förmoda att det är för lite gas men det vet jag ej förrän i veckan då jag kan få den tömd och kontrollerad.Enligt invest ska det vara 1,18 kg som jag förmodar är räknat på 5 meter rör som medföljer men jag har ca 2 meter så ska jag säga till att det inte ska fyllas med 1,18 ?Tacksam för lite tips innan VP killen kommer....
Jo, det kanske är dags att kolla om det finns möjlighet att byta ytterdel.Men, hur gör man med själva bytet, vem brukar bekosta en nyinstallation?Jag kan ju inte skylla på min installatör, det är ju inte hans fel.Ska jag betala någon, det är ju inte riktigt mitt fel heller, eller???Är det just det här man sparar in på om man inte köper av stora handlarn i stan?Man får lösa sånt själv??Hur brukar sånt här gå till? Jag vill ju inte vara typig mot Krister, han har ju varit bra under allt ihop.
Tack som frågar efter mig! Jag har inte frusit ihjäl.Jag har fått nya kortet & bytt det, blev ingen förbättring. Jag har varit i kontakt med Krister/Greven, har har föreslagit att tömma mer, det har jag gjort. Hetgasen är nu uppe i 80-90 som mest, jättebra, men den håller den tempen under ganska kort tid innan den styr ner effekten igen. Den mätte fortfarande över 8ampere i topparna. Så jag sänkte mer å mer å mer, den ville inte komma ned under 8 ampere, men, sista gången toksjönk det. Nu har den plötsligt svårt att ta sig över 7 ampere, suck!Låter ju som om jag haft en ganska lyckad grej men faktum är att den fortfarande har problem att hålla tempen om det inte är plusgrader. Har nu runt nollan, kanske 1 minus, pumpen levererar typ 35-40grader. Inga element, snålt ställd fläktkonvektor för att inte få istappar i tvätten.Vet faktiskt inte vad jag ska göra nu??? Ska kolla i morgon vad amperemätaren säger om natten. Jag har nyss stängt av hela systemet för att radera eventuella minneseffekter i styret, den kanske fortfarande effektbegränsar fast den inte behöver det.Å nu då??
Jag tar illa upp!Alla installationslösningar har skett med inrådan/förslag från dig.Jag försökte ordna installation av dig, men det gick ju inte pga div orsaker, jag ville inte ha en "hempularlösning", å det har jag ju inte fått heller, jag har ju betalt någon för att installera detta, mao jag är inte den hempularn som du beskriver! Vill ju bara ha det varm hemma, har annat att syssla med!Att det skulle vara ett styrproblem var det inte jag som hävdade, det var din samarbetspartner.Om det är kritiskt med rörlängd, skulle det då inte stå i bruxen?Jag har frågat innan köp, kommer den verkligen kunna köra mot 750l den där lilla pumpen, jodå det går, tycker faktiskt du ska köra mot hela anläggningen 1500liter.Om det är så besvärligt med privatkunder som dessutom inte bor i Ö-vik, så kanske man inte ska sälja till dom??Känns ju JÄTTEROLIGT att läsa på ett forum att man är ett problem! Jag har då inte varit någon som ringt 3ggr/dag, skällt å sagt att allt är ditt fel, eller levt om på annat sätt! Kanske läge att ändra på mitt uppförande å faktiskt bli en rabiat kund i stället??Jag har själv egen firma, jag vet vilket bemötande som är kul å inte.Jag hade inte skrivit detta om det nu va så att inte Greven tagit upp detta på ett forum, tycker inte om att härja med folk offentligt.Jag tycker inte att det här var en kul start på dagen!Vad finns det för möjligheter att häva köp? Som säljare till privat kund så har man ju 3ggr på sig att laga en vara, blir ju lite speciellt då varan kostar att byta (vacumsugning).Nån som vill köpa till ett bra pris? Ska väll inte vara något fel på den enl. importören, bara att koppla in å trycka på "Play"...