0 medlemmar och 35 gäster tittar på detta ämne.
Citat från: greven1 skrivet 03 november 2008, 22:17:29Citat från: alli skrivet 03 november 2008, 21:15:23Citat från: greven1 skrivet 15 mars 2008, 04:25:16hej.glömde detta !!om man kör flytande kondensering så sätter man kontroll boxen (displayen) på en central plats i huset. medföljer ca 15 m kabel till denna. i kontroll boxen sitter det en temp givare som mäter rums tempen. ställ in tex 22 grader så fixar styrningen resten.om inte flytande så ställ in fast kond i boxen o ställ den på tex 52-53 grader Hm, vad menar du med det, är det tempen från 42 till 52-53.mvh/Alliprova tryck på knappen sw så ändrar du till flytande kondensering ! Hm, skall man lämna kvar sw i läget vattentemp och indikationslampan blinkande för fast kondensering,novis som du förstår.Mvh/Alli fast kond = blinkande lampa.flytande kond = fast sken på lampa.
Citat från: alli skrivet 03 november 2008, 21:15:23Citat från: greven1 skrivet 15 mars 2008, 04:25:16hej.glömde detta !!om man kör flytande kondensering så sätter man kontroll boxen (displayen) på en central plats i huset. medföljer ca 15 m kabel till denna. i kontroll boxen sitter det en temp givare som mäter rums tempen. ställ in tex 22 grader så fixar styrningen resten.om inte flytande så ställ in fast kond i boxen o ställ den på tex 52-53 grader Hm, vad menar du med det, är det tempen från 42 till 52-53.mvh/Alliprova tryck på knappen sw så ändrar du till flytande kondensering ! Hm, skall man lämna kvar sw i läget vattentemp och indikationslampan blinkande för fast kondensering,novis som du förstår.Mvh/Alli
Citat från: greven1 skrivet 15 mars 2008, 04:25:16hej.glömde detta !!om man kör flytande kondensering så sätter man kontroll boxen (displayen) på en central plats i huset. medföljer ca 15 m kabel till denna. i kontroll boxen sitter det en temp givare som mäter rums tempen. ställ in tex 22 grader så fixar styrningen resten.om inte flytande så ställ in fast kond i boxen o ställ den på tex 52-53 grader Hm, vad menar du med det, är det tempen från 42 till 52-53.mvh/Alliprova tryck på knappen sw så ändrar du till flytande kondensering ! Hm, skall man lämna kvar sw i läget vattentemp och indikationslampan blinkande för fast kondensering,novis som du förstår.Mvh/Alli
hej.glömde detta !!om man kör flytande kondensering så sätter man kontroll boxen (displayen) på en central plats i huset. medföljer ca 15 m kabel till denna. i kontroll boxen sitter det en temp givare som mäter rums tempen. ställ in tex 22 grader så fixar styrningen resten.om inte flytande så ställ in fast kond i boxen o ställ den på tex 52-53 grader Hm, vad menar du med det, är det tempen från 42 till 52-53.mvh/Alli
Konstigt att ingen reagerar på att det släpps ut soppa den här gången "proffsen" brukar annars vara snabba på att påtala sådantEller har du greven skickat med tomtuber till dina kunder
Citat från: ts-f skrivet 03 november 2008, 23:39:16Konstigt att ingen reagerar på att det släpps ut soppa den här gången "proffsen" brukar annars vara snabba på att påtala sådantEller har du greven skickat med tomtuber till dina kunder bara för att klargöra detta så har jag inte skrivit att jag råder folk att släppa ut gasen i i atmosfären !!sedan är det ju upp till var o en om dom vill ta dit en kylmontör att utföra detta.fick nys om att det finnes 300 gr tuber gas för 200 kr st tror det var classes !! till paint bruch tror jag.krister
Men den ligger på 37 ºC fullt flöde på högsta läget på cirkpumpen & den verkar öka i temp inte sjunka som den gjort hittils, den kommer upp i full effekt tidigare i cykeln, redan efter 5-7min jämfört med tidigare 10min innan avfrostning. Men den går upp i temp på hetgassidan men efter en stund när den närmar sig 65-68 ºC så backar den strömförbrukningen sjunker, när den landar runt 55 ºC så sätter den fart igen å sådär håller den på. Det känns som om den vill skicka på mer värme med trycket blir för högt så den backar låter tempen sjunka till drägliga nivåer för att ladda på fullt igen. Kan det här stämma? Tidigare gick den ju bara upp till 60 ºC sen backade den, så det känns som om det här är rätt väg
Kom precis hem, nyfiken på att se vad som hände efter gårkvällens pyssel gav.30 ºC i tanken exakt samma som i morse, det har varit runt 5+ idag på dagen, den borde ha orkat lyfta tempen en bra bit, ganska less nu _/-Jag har bara en användbar termometer så jag kan inte mäta vad en tur i vvxén ger.Kalla sidan är ganska så mycket kallare, så någonting gör den.
Nu efter helgen misslyckade installation är den igång igen. Underbart med värme i huset.Vi ( min far)kunde inte kontrollera exakt gasmängd utan höftade lite med hjälp av en badrumsvåg!Men med en bra tångamperemätare skall det kollas imorgon. Det kan inte vara så fel för tempen i tanken har ökat fortTack för all hjälpPeter