0 medlemmar och 41 gäster tittar på detta ämne.
Väntar ännu på min pump, och hoppas att den anländer som utlovat nu i veckan.hej.burit pumpar hela kvällen nu !! kom 120 st i conteinern o ingen på pall !!! gissa om jag e less.alltid strul här i sverige cont skulle komma till gtb i torsdags men hamnade i stockholm. fick den i dag måndag med mycket dyrare frakt än från gtb hmm mysko !!!krister
Väntar ännu på min pump, och hoppas att den anländer som utlovat nu i veckan.Citat från: greven1 skrivet 27 oktober 2008, 22:51:44hej.burit pumpar hela kvällen nu !! kom 120 st i conteinern o ingen på pall !!! gissa om jag e less.alltid strul här i sverige cont skulle komma till gtb i torsdags men hamnade i stockholm. fick den i dag måndag med mycket dyrare frakt än från gtb hmm mysko !!!krister
hej.burit pumpar hela kvällen nu !! kom 120 st i conteinern o ingen på pall !!! gissa om jag e less.alltid strul här i sverige cont skulle komma till gtb i torsdags men hamnade i stockholm. fick den i dag måndag med mycket dyrare frakt än från gtb hmm mysko !!!krister
Citat från: Lewke skrivet 27 oktober 2008, 04:26:39Väntar ännu på min pump, och hoppas att den anländer som utlovat nu i veckan.Citat från: greven1 skrivet 27 oktober 2008, 22:51:44hej.burit pumpar hela kvällen nu !! kom 120 st i conteinern o ingen på pall !!! gissa om jag e less.alltid strul här i sverige cont skulle komma till gtb i torsdags men hamnade i stockholm. fick den i dag måndag med mycket dyrare frakt än från gtb hmm mysko !!!kristerOkej, har ni hunnit skicka några idag då, eller skickas de i dagarna? Ursäkta om jag är lite stressande, men det börjar bli kallt nu, och det är 6:e veckan nu sedan jag beställde och veden är slut, tycker det känns onödigt att beställa hem mera ved nu, då jag förhoppningsvis ska slippa använda så mkt av den varan i fortsättningen. Tänkte skaffa mig lite briketter som backup sen i framtiden.
nej fick cont 17 00 så inga skickades. försöker få iväg så många som möjligt i dagkrister
Art Deco !Beträffande Trendimport, som du skriver om, så svarar dom att ingen chip-programmering har utförts utan att pumpen uppgraderats, vilket också Platina Electronics säger. Dessutom anger Trendimport Jula och Fastpower som återförsäljare, varför skulle dom försöka ljuga om det ? ºCJag har köpt en Trendimport-pump till min 96-åriga morsa !/Erling
Beträffande Trendimport, som du skriver om, så svarar dom att ingen chip-programmering har utförts utan att pumpen uppgraderats, vilket också Platina Electronics säger. Dessutom anger Trendimport Jula och Fastpower som återförsäljare, varför skulle dom försöka ljuga om det ?
Jag har ju min pump igång sedan en tid men nu när det börjar behövas lite värme så undrar jag om den verkligen är helt kry.Jag har en fläktkonvektor & acktank parallkopplad till pumpen.Jag får inte upp tempen i systemet. Jag har tidigare kört flytandekondensering men vill gå över till att köra fast. Vill kunna köra ut värme i radiatorkretsen också som sitter på acktanken.Tidigare körde jag flytande mot konvektorn i källaren, acktanken blev helt enkelt så varm som den blev, det sitter en vv slinga i tanken som förvärmer vv innan vvb. Som varmast har jag haft ca 40 ºC. Jag har vid några tillfällen försök att gå över till fast när tempen har varit uppe i 40 ºC men då har det alltid tappat temp.Jag har försökt med att bara köra fläktkonvektorn med fastkondensering men den tappar temp ändå.Hetgas röret har blivit 60 ºC som varmast, borde det inte kunna bli varmare?Jag får inte till det här!!! Vad göra???Avfrostningen fungerar bra, tycker att frosten på cellpaketet innan avfrostning ser bra ut, inga bälten eller liknande.Det blev ett riktigt rörigt inlägg.... Hoppas någon förstod ändå
Nu har jag fått hem en Foma AW6200I, köpt på Jula. Än dröjer det några veckor innan monteringen blir av, men jag har hunnit kika lite närmare på pumpen i alla fall.