0 medlemmar och 37 gäster tittar på detta ämne.
Jag tycker spontant att Du har varit smart och gjort ett mycket genomtänkt val. Grattis i förskott.
Hej å hå.Testar här för att se om någon har någon koll. Jag har ett system idag med en Nibe Compact-CU för varmvatten och en Autoterm G5 för husvärme. Dom är ju ihopkopplade så att G5 har koll på panntemp men som jag fattar det så är husvärmen ett eget slutet system. Någon som har någon erfarenhet om det går att köpa en Energicentra pump och ha nytta av till både hus och varmvatten eller om det bara blir till huset i så fall?Båda burkarna är från 1997 så det är ju inga stenåldersgrejor iaf./ Micke
Är Greven labbsugen ?Rusta säljer en genomströmmningsberedare för runt 1600:- som verkar acceptera högre inloppstemperaturer,alltså kan det finnas chans att slippa magasinera varmvatten utan höja med direktvärmning.Länk:http://www.atlasvitvaror.com/infobase/ROX_StreamFile.php?id=2118pdf:en var för stor att bifoga härArt Deco
Greven: Har du fått den tystare innedelen samt rörkit än eller finns de till havs?
tjeena !!joo verkar vara en bra värmare Thumbsup.men allvarligt menar dom 1 fas 7 kw ?? då är dom tokiga!! .skulle gladeligen köpa denna om det var 2 eller 3 fas men inte en chans i 1 fas utförande.krister
Hallå !Klarar Energicentrapaumpen att värma upp vattnet till 50 grader ?Hur skall vattenanslutningarna kopplas ? ( Kallvatten direkt till L/V pump och sedan in i 360P ?, eller behövs det någonting mer ? )Tanken är att slippa att elpatron skall behöva gå in och värma under vintertid !Har golvvärme slingor !Finns det med all nödvändig monterings utrustning vid leverans ! ( förutom rörkrökar )Förbrukning på 14-15.000kWh idagNågon som har en uppskattning om VVS kostnad för installation ?MVHUrban