0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Raffen;Jag hoppas att du är skämtsamt ironisk i ditt uttalande om Plus. I annat fall så avviker din uppfattning från den jag märker i omgivningen.Programmet Plus behövs, men programledarens bäst före datum har gått ut.Jag skulle kunna sammanfatta de omdömen jag hör som "onyanserad".
Raffens alla uttalanden i just denna tråd har enbart haft till syfte att skapa debatt och han har därför iklätt sig den "ondes" kläder bara för att kunna leka vidare. Kort sagt, han har bara kul (och jag med som med spänning väntar på trådens nästa tokinlägg - detta inräknakt )// Grolim
PS. Är det nån som är smartare än jag, som kan tala om för mig hur man bär sig åt för att lägga till ett sånt där gult huvud? DS.
Raffen skriver: "Sverker är ju en riktigt rekorderlig karl som tillsammans med TV-programmet Plus ju ställer upp och hjälper konsumenter mot olika slags elaka företag, myndigheter mm. Det är ju faktiskt i högsta grad beundransvärt, eller hur??, och vem skulle kunna göra det bättre isf?? Eller kan du själv kanske hoppa in och hjälpa kunden i detta fallet kanske??"Det här konceptet bygger på en programidé (amerikansk?) som förmodligen har ett eget namn. Vilket minns jag tyvärr inte.Den oskyldiga LILLA människan som får upprättelse gentemot den STORE elake jätten. (Jämför Piff & Puss mot Kalle Anka, Musse mot Svarte Petter, osv.)Det är en väldigt smart idé. Folk vill se sånt, det visar ju även Plus tittarsiffror.Problemet är att verkligheten sällan är så svart respektive vit, som i Plus. Därför måste ofta färgerna bättras på lite. Detta görs enklast genom att undanhålla viss information. Det är säkrare än att lägga till något, men resultatet blir det samma.Johnny Hildingsson
Men i så fall kanske det inte hade blivit något inslag. Det ska vara svart och vitt - inte grått. Den ena parten , kunden alltså, ska vara HELT OSKYLDIG OCH BARA DRABBAD - och motparten ska vara riktigt ELAK. Och gärna korkad, dessutom.Om någon ska kunna bedöma en konflikt, måste man naturligtvis ha ALLA FAKTA. Annars kan det bli hur galet som helst.