0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag förbjuder vidare diskussioner om SJ och mäklare i denna tråd.
Ja det här TV-programmet Plus alltså, säga vad man vill om både Sverker och det programmet, men visst är det kalasbra alltså, man blir ju bara mer och mer imponerad av både Sverker och Plus. Avslöjar en massa bovar och skumma verksamheter på löpande band, vem skulle kunna göra detta bättre om man får fråga?? SVAR: T.ex insider m.fl som gjorde samma knäck 1 år tidigareFörresten apropå källforskning, många på forumet klagade ju på att Plus inte källforskade tillräckligt, jag tyckte nästan att de inte hade gjort något annat än källforskat i det här programmet, och seriöst hade de gjort det också, helt perfekt utfört arbete.SVAR: att gå igenom en känd mäklares årsrapporter på nätet för att binda en f.d. anställd till viss grå verksamhet klarar en grunskoleelev av idag. D.N har haft många artiklar i detta tidigare Däremot så var det ju lugnt idag på fronten vad gäller Greven och hans eskapader, och det kan ju också vara helrätt tycker jag, eftersom Sverker och Plus säkert vill ge honom lite extra respittid, och på så sätt chansen till att städa upp ordentligt efter sig hos Fredrik och Linda, för att i det längsta undvika att skämma ut honom också för all framtid, genom att om så behövs ge honom också en resa ned i soptunnan. Bra tänkt, och ganska hänsynsfullt ändå av Sverker tycker jag, så var inte så undrande du Greven, din tur kommer nog också, och det ganska snart är jag säker på.Mvh Raffen.SVAR-1: Greven förtalades och åkte i soptunnan i förra veckans inslag, resan avklarad från Plus sida.SVAR-2: Markerad text ovan, står du för dessa formuleringar eller vill du ompröva dessa ?
Det som kan tillföras här är att kunden kontaktade konsumentvägledaren den 6/11, och då båda parter hade olika utsagor, kunde inte konsumentvägledaren göra mer, det stod då kunden fritt att pröva ärendet hos ARN, vilket kunden inte gjort till dags dato, utan valde istället att kontakta Plus.En gissning är att kunden insåg situationen efter besöket hos konsumentvägledaren och tog in en besiktningsman för att dokumentera installationen innan nästa företag kunde kallades dit för att fortsätta installationen. Vad kunden då missade var att besiktningsmannen naturligtvis gick efter gängse normer så de arbeten som kunden hade godkänt tidigare pga besparingar på den då delade entreprenaden, blev underkänd av besiktningsmannen gällande olika detaljer. I praktiken är det ju 1 st preskoppling, Ahlsell har intygat att de övriga ska vara som dom är, rördragningen på tv har redan fått sina naturliga förklaringar, dels genom oavslutat arbete, väggkontakter som satt i vägen, väggkonsoller i stället fär takmontage pga att bjälklaget inte mår så bra och behöver fixas framöver och kundens egna borrningar. Så när företag 2 kom in i bilden gjordes en fullständig installation i uthuset, det är därför allt hänger på provtryckningen och den felande presskopplingen samt att klamra rören vad jag vet. Det är nog därför som firma 2 inte velat röra installationen i källaren av naturliga skäl.Hela denna cirkus har bara förlorare, inte ens Plus tjänade på detta inslag som bara rörde till det än mer och har fått tittarna att tro att det rört sig om en full entreprenad, när det rört sig om en delad entreprenad med dito "speciallösningar". Istället har Plus torskat på 5 GRN-anmälningar och den ansvariga utgivaren är föremål för en utredning.
Min fråga till Krister är hur i helsike kan man som seriös företagare skicka ut en snickare för att göra en vvs mans jobb??Man ska ha behörighet för sånt....ni borde kommigt på en bättre lösning tycker jag.Som företagare har väll du typ 1 miljon kontakter så det borde fan inte varigt något problem tycker jag.Jag säger det bara "SOM MAN BÄDDAR FÅR MAN LIGGA" KristerFöretagare måste stå för vad dom gjort så är det bara..om det var så att din ordenarie VVS man inte fanns tilljänglig och du inte hadde någon annan så skulle du avböjt från detta jobbet. punkt sluthoppas detta blir en läxa för dig och ditt företag och hoppas det aldrig händer igen..Berörd konsumet......
Visst förstår jag om Sverker måste förenkla, men detta fall har fått mej att kasta Sverker i soptunnan för all framtid. Usch!!!!
Citat från: Huddinge skrivet 24 januari 2008, 10:46:54Visst förstår jag om Sverker måste förenkla, men detta fall har fått mej att kasta Sverker i soptunnan för all framtid. Usch!!!!Hej Huddinge! Hur kan du säga så?? det förstår jag inte alls. Sverker är ju en riktigt rekorderlig karl som tillsammans med TV-programmet Plus ju ställer upp och hjälper konsumenter mot olika slags elaka företag, myndigheter mm. Det är ju faktiskt i högsta grad beundransvärt, eller hur??, och vem skulle kunna göra det bättre isf?? Eller kan du själv kanske hoppa in och hjälpa kunden i detta fallet kanske??Mvh Raffen.
Läser du det här Sverker så får SVT iden av mig gratis.