0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack för alla goda tips... jag skippade erbjudandet och har börjat kolla upp modellerna mer noggrant. Just nu så tycker jag att Panasonics HE9DKE är den modellen som tilltalar mig mest då den har bästa COP-värdet och är optimal till 180 kvm hus vilket gör att den blir lite överdimensionerad. Den har även en del finesser som många andra saknar. Ovanför entrédörren känns som den bästa placeringen... pratade med den förra husägaren och han berättade att grannarna hade haft experter som hade mätt ut att man fick ut bästa spridningen om den satt där. Nu återstår det bara att kolla upp genomströmningselementen... var inne på K-Rauta igår och såg att ADAX hade en serie designade och slimmade element. Nästa sak är att se om de funkar med komfortvärmesystemet som jag verkar ha i huset =)
Hej Pumpkin! Ja du, då blir det ju en helt annan sak Pumpkin, du har alltså ett helt öppet schakt vid sida av trappen upp till övervåningen som jag frågade dig i ett tidigare inlägg, då kommer du ju att ha ett riktigt bra luftuppsläpp till övervåningen vilket ju är guld värt. Dessutom har du inte så trångt upp till innertak som jag trodde utan fritt spel uppåt och då kan ju placeringen bli helt rätt + att du inte behöver ta hänsyn till höjdmåttet på innerdelen, stort grattis. Du gör helt rätt som bortser och inte betalar för design och LG.s slimmade och snygga modeller, men du, bortse inte helt från Fujitsus Nocriamodeller bara när du väljer, för då får du en riktig värstingmaskin och kan fimpa dina elelement helt oavsett yttertemperatur, och detta också till ett bättre pris än Panasonicen. (och Kingen skulle dessutom bli riktigt glad). Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 31 december 2007, 13:58:21Fan Raffen har du fått jobb hos FGN?? //Krister
Hej Pumpkin! Ja du fick ju ett tydligt svar från Kingen, en Fujitsu 14 LB Nocria på 8,4 kw skulle bli en riktig värsting i ditt hus, och då skulle du verkligen kunna imponera på grannarna. Fujitsulänken du fick av Kingen verkar inter funka så bra nu i nyår men jag skickar dig några andra så att du kan kolla lite på denna monsterpump. http://www.vpcenter.se/Fujitsu broschyr över bl.a Nocria 14 LB: http://www.vpcenter.se/ArcticFamily.pdfMvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 31 december 2007, 15:36:06 länken till pdf:en funkar inte för mig, datorn låser sig./Klasse