0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hej det ser ut ungeför så här det som fattas på min bild är en tryckströmbrytare som startar pumpen mellan tanken å plattisen då du öpnar kranen den ska sitta på kallvatten ledningen å en termostat som styr hur varnt vatten du skickar ut på framledningen han som säljer tappvatten automaterna har kompletta ritningar mvh jocke
Citat från: Gano skrivet 27 november 2007, 21:30:43 Men frågan är om du inte ångrar dej om du "stänger av" ditt vattenburna system....MVH/GanoKlok som vanligt !jag tycker mig se ett tydligt mönster !L/L funkar för många som en "inkörs-port" till pump-världen !man köper en L/L och upptäcker att man sparar rätt hyfsat med energi. många yngre som köper hus, vet inte hur de ska klara det ekonomiskt, vill inte låna för mycket mm, mm.efter ett tag så kommer man underfund med att det ekonomiska ger utrymme för lite "livskvalitet" ! vilket för många är jämnt fördelad och tyst värme, även på vintern ! och vips, står de framför en, och har mängder med frågor om L/V eller V/V.så som sagts , behåll det vattenburna värmesystemet !mvh. ACE
Men frågan är om du inte ångrar dej om du "stänger av" ditt vattenburna system....MVH/Gano