0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Inget test av Nocria i år SP har avbrutit testet då maskinen presterade för våldsamt.Vid - 7 ºC så var effekten så hög att klimatrummet inte kunde kylas ner tillräckligt.Nytt test kommer i Feb-Mar 08 när SP har byggt om anläggningen.Tomas
Citat från: vpgr skrivet 07 december 2007, 21:11:52Inget test av Nocria i år SP har avbrutit testet då maskinen presterade för våldsamt.Vid - 7 ºC så var effekten så hög att klimatrummet inte kunde kylas ner tillräckligt.Nytt test kommer i Feb-Mar 08 när SP har byggt om anläggningen.TomasGrymt..... Nocria rockar fetast...... //Krister
Jag är tveksam till det skälet, om den kan kyla bort effekten vid +7 grader borde den väl kunna kyla bort den vid -7 grader när uteffekten (även på en Nocria) är lägre.Låter inte som ett giltigt skäl för den avbrutna testen.Men jag kan ju ha fel, ser dock gärna ett förtydligande innan jag litar på den uppgiften.
Tänkte som dig Rikard, dessutom så gör ju utetemperaturen nu att man borde kunna evakuera värme ganska lätt, men med risk för att man istället får in fukt i ett rum som ska föreställa inomhusklimat då.Men sedan insåg jag att personen som skrev påståendet skrev i egenskap av den firma han arbetar för och jag hoppas inte för deras skull att han sitter och fabulerar på ett öppet forum. Ger liksom inte så bra reklam det... ingen kund vill väl köpa produkter av företag som ljuger om sina produkter. Skit detsamma, i vår så får vi veta om det stämmer.Roligt är i alla fall med Panasonic HE9 färsk i tankarna, där misstänktes både det ena och det andra...bara för att man tyckte att resultatet tog tid att presentera. Men här sväljer man betet direkt
Citat från: Rickard skrivet 08 december 2007, 15:17:41Jag är tveksam till det skälet, om den kan kyla bort effekten vid +7 grader borde den väl kunna kyla bort den vid -7 grader när uteffekten (även på en Nocria) är lägre.Låter inte som ett giltigt skäl för den avbrutna testen.Men jag kan ju ha fel, ser dock gärna ett förtydligande innan jag litar på den uppgiften. maskinen som kyler klimat-rummet tappar dramatiskt i effekt vid sjunkande förångningstemp (omgivningstemp)!det gör ju alla, men kompenseras genom ökad effekt via invertern, om testmaskinen når längre i max än klimatmaskinen, hamnar man vid en brytgräns(temp) när den testade ger mer värme än den andra klarar kyla !!mvh. ACE
Men sedan insåg jag att personen som skrev påståendet skrev i egenskap av den firma han arbetar för och jag hoppas inte för deras skull att han sitter och fabulerar på ett öppet forum. Ger liksom inte så bra reklam det... ingen kund vill väl köpa produkter av företag som ljuger om sina produkter. Skit detsamma, i vår så får vi veta om det stämmer.
vilket innebär att nocrian är den "bästa" pump de har testat, låter som riktigt örongodis då jag har vetat om detta sen nocrian kom ut på marknaden "stolt ägare av en" men det låter nästan lite för bra för att vara sant.
Citat från: jattefranskan skrivet 08 december 2007, 20:44:38 vilket innebär att nocrian är den "bästa" pump de har testat, låter som riktigt örongodis då jag har vetat om detta sen nocrian kom ut på marknaden "stolt ägare av en" men det låter nästan lite för bra för att vara sant. eller dåligt coop ska inte nocrian ha 16 amp säkring ? = nästan 4 kw i förbrukning ( pessimisten) mvh kjell