0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag är fortfarande ganska tveksam... Om man läser "manualen" på din hemsida så står det t.ex. "Införskaffa batterier (10st 200Ah alt. 20st 100Ah)". Om du seriekopplar batterierna så blir det ju en himla skillnad mellan 10st 200Ah och 20st 100Ah batterier.Dessutom står det "Omvandlare (12volt DC->230/400Volt AC)".Jag förstår inte hur du kan komma ifrån dessa uppgifter och fortfarande hävda att batterierna är seriekopplade. Dessutom är det ju direkt vilseledande att skriva "OBS! från punkt 9. Så är det inte svagström (12Volt) utan 230-400Volt". Om det är som du säger och du kör med 20st seriekopplade batterier så är det ju 240V redan vid punkt 8...Vad skulle elsäkerhetsverket säga om det???
greven, enda chansen att uppnå 2000 Ah med 10 st 12-voltsbatterier á 200 Ah är att parallellkoppla dem och då är vi där igen - 12 volt!
hej.jaa det är sant om du seriekopplar batterier så ökar endast volten ej ah.men om du räknar att det står 10 st 12 v batterier 200 ah o kopplade då är det totalt 2 000 ahså du ser det är lätt att vrida på saker o ting beroende på infalls vinkeln.krister
Nu ska jag försöka ge dig lite konstruktiv kritik.
Säljer man vindkraftverk med den kunskapen som uppvisas här får man hoppas att elkunskapen finns inom företaget.
... min rörmockare fick lära sig detta efter de 7 batteriet inkopplats o block nyckeln som var o isolerad gav honnom en rejäl kick. hmm blev lite mera fart på honnom på efter middan
greven, så här blir inga vindkraftverk sålda. Om vindkraftverket funkar som jag tror att det gör, då uppger tillverkaren realistiska siffror och det förklarar också den ström verket ger redan vid 4,4 m/s. Jag tror faktiskt att det här kan vara ett riktigt bra vindkraftverk för de pengar du begär och förmodligen skulle jag själv kunna sälja det med gott samvete, men då kan man inte hålla på och trolla med siffror på det här viset. Kläm fram det nu! Regulatorn är avsedd för batterispänningar på 12, men den kanske även klarar 24 och 48 volt, kanske även 60 volt, eller hur? 2000 Ah är vad tillverkaren rekommenderar vid en batterispänning på 12 volt.