0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
TOSHIBA POLAR skvp-nd har en 8graders funktion, det har inte skvp-eallting är inte så enkelt som det ser ut.eftersom det tycks finnas flertalet personer på detta forum som anser sig MYCKET kunniga om TOSHIBA.ställer jag följande fråga.skulle någon vilja lägga upp fulständiga tekniska fakta som påvisar att skvp-e vs skvp-ndinte skiljer sig nämvärt.enligt vad jag kan läsa mig till i filerna för dessa maskiner, är det en STOR skilnad vad gäller både värmeeffekt och verkningsgrad elförbrukning, jag kan ju ha läst fel men....så alla kaxiga besservisser tala nu om för mig, med kontrollbara fakta ÄR DET SKILLNAD MELLAN SKVP-ND / SKVP-Evet jag inte skillnaden kan jag ju inte välja vilken jag ska köpa :-)jag skriver allt med glimten i ögat, bara så ni vet
ND-modellerna varvar upp kompressorn mer när det blir under -10 grader ute.Såvitt jag kunnat läsa mig till så gör det bara att uteffekt OCH driveffekten ökar med 200 W, alltså ingen ökad besparing, men här är jag inte helt övertygad även om jag läst det med egna ögon - det borde ge en något högre besparing.
Tack för svaret!Hade en liten dispyt med Tomas på Nettopump tidigare d v s jag kanske inte är så upphetsa att göra affär med honom.Tycker att det är otroligt att E varianten klarar (enligt Hetluften..)"TOSHIBA Super Daisekai B10 och B13 NU TILL SPECIALPRIS! Från XXXX:- Värmedrift ner till -32 grader"Någon som har denna pump installerad och provat den till -30 ºC/T