0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det går inte trolla, byt ut en av dina radiatorer (centralt placerad) till en fläktkonvektor med rejäl uteffekt, de kostar ca 3-4000 kr.Eller komplettera med en annan värmekälla, t.ex. braskamin eller elektriskt fläktelement.
Sen vill vi veta vilken maxtemp fram som du når.... Jag når ju bara 42 med min VP max 48 med vp och elpatronen så den här typen av test klarar jag inte av..Kanske nån annan har stressat fram stopp på VP?
Det skulle dock vara intressant att veta hur vanligt det är att folk inte tycker att sin VP räcker till, dvs att man någon gång (kanske tidigare vintrar) råkat ut för att VP bottnat på max VB fram.
Men har du nån strypning som du kan ta bort då kan du sänka kurvan och klara ändå kallare väder utan att det blir svalt inne!!!
Citat från: Bertil skrivet 09 februari 2005, 17:16:55Men har du nån strypning som du kan ta bort då kan du sänka kurvan och klara ändå kallare väder utan att det blir svalt inne!!!Det här med strypningar kan vi spinna vidare på! Jag tycker jag har bottnat det. Alla termostater står på max (jag har till och med skruvat av dem och säkrat att "piggen" kommit ut ordentligt). I badrummet satt det en manuell strypning av handukstorken (vattenburen alltså). Den var ungarna och skruvade på varvid jag tog bort möjligheten för skruvning. Det enda som jag tycker kan vara kvar är i garaget (varmgarage inne i huset). DÄR har jag faktiskt stypt det feta jätteelementet som sitter där eftersom jag inte velat haft mer än ca 10-12 grader där. Denna strypning hänger kvar sedan oljetiden. MEN nu är det VP! DÅ KOMMER FRÅGAN: Är det bättre att släppa på denna också max för att få maximal cirkulation och sedan "leva med" att man får 20 grader i garaget??? HA, där har vi ju för f-n en riktigt bra fråga! Kom jag på precis nu. Så låt höra!