0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det har hänt värre saker..., saker jag inte har nån förklaring på.. Närmast tillhands är materialfel i bultarna till ramarna för vakumrören... Kort å gott har rören gått i backen i natt, å allt ligger i en hög på marken... Fan vad jag blir less..... Ska lägga upp lite bilder senare, så får Ni se bedrövelsen...
Hej!Nu har det slutat ladda till tankarna, det blev 40 Kwh för dagen med en temp differans på 12,5 °c. sebifogad bild, vad är fel med min bildinfogning, men jag föreslår att ni lägger moitornpå sida.
du ska max ha 1,5 bar i över tryck...det räcker med ett kg i system tryck...
Citat från: humlan57 skrivet 10 mars 2007, 10:47:03Det har hänt värre saker..., saker jag inte har nån förklaring på.. Närmast tillhands är materialfel i bultarna till ramarna för vakumrören... Kort å gott har rören gått i backen i natt, å allt ligger i en hög på marken... Fan vad jag blir less..... Ska lägga upp lite bilder senare, så får Ni se bedrövelsen...Aj då, det var inte kul att höra när man själv håller på att montera likadana själv. Fast det är ju klart värre för dig Jag kan inte riktigt inse vad som har gått sönder och jag är väldigt intresserad av bilderna. Finns det något jag kan göra nu för att slippa samma elände? Mina avkommor är för små att skicka upp på taket.mvh
Det finns ju speciell glykol för solpaneler, vad tål dom för värme.
Varför inte använda etanolblandning/metanol?
Bilder kommer.... Å det är infästningen till underliggaren som "lossnat" från den stående delen av ramen...
Hur var det nu? 1,5 bar ger väl 120 graders kokpunkt?
Citat från: humlan57 skrivet 11 mars 2007, 11:09:11Bilder kommer.... Å det är infästningen till underliggaren som "lossnat" från den stående delen av ramen...Underliggaren?? Jag fattar fortfarande inte Men när bilderna kommer så ska nog t.o.m. jag fatta mvh