0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kan inte pumpen reglera sin effekt själv så ta kontakt med återförsäljaren, så ska det inte fungera.Jag kan simulera även jag ett tapetserat renstängsel och då efter någon minut drar pumpen min upp effekt för att kompensera det blivit kallare.Det är trist att se alla ni som svarar inte ens själva har en pump som fungerar,dags ni undersöker vad som felas med era först innan ni ger råd.
Ja förlåt att jag inte visste han bor i ett tapetserat hönsstängsel.Kanske jag har fel på min pump som klarar hålla 22 efter inställning 22 på fjärren oavsett det är +10° eller -15° ute Pumpen ökar effekt efter behov om alla system är OK, gör den inte .. fråga i forumet här och få idiotiska svar
Kanskje Raffen har en Nocria 18 med E9DKE deksel Raptus
Ja du Raffen , du får nå si og synes hva du vil for meg . Men de prestasjoner og bruksmetoder som du tillegger din E9DKE er nok noe avvikende i fra det andre varmepumpeeiere inkludert E9DKE eiere opplever med sine pumper . Raptus
Jag tycker det börjar bli lite väl mycket pajkastning nu. Om raffen nu har 22 ºC i sitt hus så är det väll så. Jag behöver dock stödelda med element när tempen sjunker under -15.
Citat från: teery skrivet 04 mars 2007, 19:19:02Jag tycker det börjar bli lite väl mycket pajkastning nu. Om raffen nu har 22 ºC i sitt hus så är det väll så. Jag behöver dock stödelda med element när tempen sjunker under -15. Hej Teery!Nu skall vi precis som Krister säger "var lugna och snälla". Det är inte jag som har sagt att jag har 22 grader varmt i huset utan det är ju Jompaa som säger sig ha detta oavsett om det är +10 grader eller -15 grader ute.Jag som har min innerdel i källaren har mellan 23-29 grader varmt i källaren, och mellan 17,5-21,5 grader i bostadsvåningen, allt också mellan +10 grader och -15 grader ute. När det är riktigt kallt så brukar jag stödelda i braskaminen som också finns i källaren för att kunna hålla temperaturen uppe vid iaf 18-19 grader i bostadsvåningen, och anledningen är ju mitt lilla bekymmer med att få upp tillräckligt med värme till övervåning vid riktig kyla.Mvh Raffen.