0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: Northkingen skrivet 14 februari 2007, 21:17:06Citat från: Panasonic E9 skrivet 14 februari 2007, 21:04:19Citat från: Northkingen skrivet 14 februari 2007, 20:09:45Sen så är det riktigt trevligt att alltid ha en varm bil //KristerMotorvärmare med tidur i kallgaraget är svaret på det.Hmm tidur?? Är bilen ALLTID varm då?? Trodde vitsen med ett tidur vara att ställa in ett klockslag då den ska starta... //KristerBehöver du alltid en varm bil kanske tidur är överflödigt. Använder du alltid bilen? tycker du verkar hänga här rätt mycket.
Citat från: Panasonic E9 skrivet 14 februari 2007, 21:04:19Citat från: Northkingen skrivet 14 februari 2007, 20:09:45Sen så är det riktigt trevligt att alltid ha en varm bil //KristerMotorvärmare med tidur i kallgaraget är svaret på det.Hmm tidur?? Är bilen ALLTID varm då?? Trodde vitsen med ett tidur vara att ställa in ett klockslag då den ska starta... //Krister
Citat från: Northkingen skrivet 14 februari 2007, 20:09:45Sen så är det riktigt trevligt att alltid ha en varm bil //KristerMotorvärmare med tidur i kallgaraget är svaret på det.
Sen så är det riktigt trevligt att alltid ha en varm bil //Krister
Ok Northkingen! Jag kan köpa att du som boende i Norrlands inland med vidhängande stränga klimat kan kosta på dig att ha max 5 + grader i ditt garage, det tycker jag borde vara fullt tillräckligt, och dessutom mår också bilen-bilarna klart bättre av denna temperatur.
Tack skall du ha för presentationen av resultatet, det är ordning med dig Krister. Det var ju ingen större fara med luftfuktigheten, i vart fall klart lägre än vad jag trodde det skulle vara.
Det borde väl vara ett garage med +5 som är dåligt för bilen,då hinner den knappt torka upp .Kör man +16 med rejäl luftcirkulation så blir den ju krut torr
hej jaja .........jag vill då ha varmt är jag ska va,bilen i carporten å 19 ºC varmt i ekonomidelen garaget ...då kan man ju vitas där utan att dräpa sig visst att bilen möjligtvis mår bätre av att stå kallt det köper jag men då ska bilen bara ha motorvärmare ...problemet med varmgarage och cupevärmare är att fukten bildas i balkarna i bilen typ trösklar,innsida inner skärmar insida dörrar mm mm dvs där ni inte kommer åt att värma för att få bort den fukten måste bilen nog stå inne i några veckor .....
På sommaren har man ju ibland bilen i solen och gärna också i garaget, som då är uppvärmt av yttertemperaturen och det är ju frågan om en helt annan tork på sommarhalvåret, så dessa problem med grogrund för ev rost existerar knappast då. Man plockar alltså inte bort någonting på bilen för att torka det Krister. F.ö så har vi väl tappat hoppet till att du skulle kunna hålla tänka dig att hålla ned temperaturen i ditt garage Krister, och detta pga att du är ju som du är, och det tycker jag är väldigt positivt. //Raffen.