0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: Gonzo skrivet 10 februari 2007, 13:24:58...I mitt fall, planerar jag att flytta från orten om ca 4-5 år och då får jag också räkna med en avskrivningstid på 5 år. Detta innebär 40 000:- per år + ränta om jag räknar på en investering på 200 000:- (lågt räknat). Jag har i dag 23 st elraddar!...Inte för att vara nyfiken, men vad är det som gör att man planerar en flytt så långt i förväg ? Studerar du ?
...I mitt fall, planerar jag att flytta från orten om ca 4-5 år och då får jag också räkna med en avskrivningstid på 5 år. Detta innebär 40 000:- per år + ränta om jag räknar på en investering på 200 000:- (lågt räknat). Jag har i dag 23 st elraddar!...
Hei GonzoHvorfor vente til barna flytter ut ? Hvorfor har du satt barn til verden egentlig ? Når du ikke gir deg tid til dem , når de trenger deg . Du må ha ei tålmodig kjerring , regner da med at hun er tilstede for barna deres , når du helt tydelig ikke er der . Mitt råd til deg : Gå i tenkeboksen og vurder hvordan du prioriterer livet ditt , tida kommer ikke tilbake . Mulig at sjefer fra naturen sin side er skapt for å tenke mest på seg selv . Raptus
Citat från: D_Sundsvall skrivet 10 februari 2007, 23:46:09Citat från: Gonzo skrivet 10 februari 2007, 13:24:58...I mitt fall, planerar jag att flytta från orten om ca 4-5 år och då får jag också räkna med en avskrivningstid på 5 år. Detta innebär 40 000:- per år + ränta om jag räknar på en investering på 200 000:- (lågt räknat). Jag har i dag 23 st elraddar!...Inte för att vara nyfiken, men vad är det som gör att man planerar en flytt så långt i förväg ? Studerar du ?Jag jobbar som verksamhetschef i dag och känner att om 4-5 år när barnen är stora och utflyttade så är det läge att göra någonting annat.Man orkar nog max 10 år som chef i dag. Arbetsveckorna är perodvis på 70-80 timmar (sista 3 veckorna ca 90 tim/vecka) så det kan kännas oerhört lockande att bara få jobba på utan "chefande" igen. Men, då blir det på ett helt nytt ställe. Att nya chefen ska "bossa" över den gamla ,som personalen sannolikt lyssnar mera på, är aldrig lyckat
Men har inte tandläkare väldigt många håltimmar mvh humlan.