0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag skulle nog vilja säga att placeringen är helt vansinnig, dock så tror jag att det även är ngt teknisk fel...Borde nog suttit på ngn av de blåa platserna.
Citat från: Mike skrivet 29 januari 2007, 17:25:37Jag skulle nog vilja säga att placeringen är helt vansinnig, dock så tror jag att det även är ngt teknisk fel...Borde nog suttit på ngn av de blåa platserna.Undras om det är samma installatör som var hos min granne. "Bästa placeringen är här"..... 30 cm från proppskåpet blåsandes på tvären isf längs med hallen, rakt in i motstående vägg ca 1.5 m bort. Bäst placering för vem? Eldragning ingick i installationen......
Hävdar återigen att värmen absolut inte skall spridas längs taket eftersom varm luft stiger
desto mer pengar man satt in på Rikards konto desto fler stjärnor............det är jag som finansierat hans swimingpool.....
kan det vara så att jag har hjärnblödning.........skulle jag i så fall förneka in i det längsta.......he.he.eller kan det vara så att panasonic har lagt på moms på luftflödena...? det ligger en hund begraven¨..(eller en hjärna som behöver semester) ..någonstans.är det nån som förstår vad som är fel ? ? ..eller? mvh.ACE
jag satt och spånade lite över effekten på pict:s värmepump, och kom fram till att antingen så ljuger panasonic om luftflödet innedelen ger eller så har jag hjärnblödning!panasonic hävdar att E9DKE har ett luftflöde på 10,8 m3/min i S-Hi läge, samt 10,5 m3/min i HI_läge.detta innebär att den ger 10,5 x 60 =630 m3/hom vi nu räknar på detta så blir det:630 x 0,35 x 16 = 3528w vid -5 ºC ute.om vi går gamla vanliga hederliga hållet med L/S så blir det:175 x 1,2 x 16= 3360w vid -5 ºC ute ( l/s x 1,2 x deltatempratur)fortfarande mycket höga siffror.om vi nu utgår från det som skrivs i forumet samt en ute-tempratur på +7 ºC=ej avfrost, samt mätpunkt vid effektangivelse, så blir det ännu märkligare.det är många som fått en utblåstempratur över 50 ºC här på forumet, eller hur ?från 20 ºC in till 50 ºC ut blir deltatempratur på 30gr K.175 x 1,2 x 30 = 6300w, alltså betydligt mer än uppgiven effekt.som kuriosa kan nämnas att jag hamnar betydligt över 7kw på min vid +7 ºC ute.kan det vara så att jag har hjärnblödning.........skulle jag i så fall förneka in i det längsta.......he.he.eller kan det vara så att panasonic har lagt på moms på luftflödena...? det ligger en hund begraven¨..(eller en hjärna som behöver semester) ..någonstans.är det nån som förstår vad som är fel ? ? ..eller? mvh.ACE