MangeH !
Vilket företag köpte du din pump av? Var det med installation eller har du satt upp den själv?
Var det samma firma som sedan kom och gjorde utbytet av utedelen?
Intressant att veta hur olika företag hanterar garantifrågor, speciellt det numera så vanliga H16.
Får jag svara det här utan att det tolkas som reklam Rikard?
Jag köpte min på bauhaus. I samband med köpet så gjordes beställningen av montering av nån firma som BH samarbetade med som sedan monterade. Jag tänker inte nämna namnet på den firman då jag inte upplevde dem som seriösa.
Detta gjorde mig mycket orolig då jag förväntade mig att hamna i kläm.
(Framförallt eftersom jag ringt till installationsfirman i andra ärenden vid flertalet tillfällen och blivit lovad att de skulle ringa tillbaka senare samma dag vilket de inte gjort på två veckor. Till slut tyckte växel-tjejen på installatör företaget att det var bäst att ge mig nummret direkt till installatören. Han avvisade varje samtal i 5 dagar och ringde inte tillbaka när man lämnat medelanden på mobilsvar. Så jag hade inga stora förhoppningar om att det skulle gå smärtfritt att få den åtgärdad.)
Hur som helst så har BauHaus bytt samarbetspartner (enl den person jag pratade med på BauHaus var de väl inte nöjda med den tidigare samarbetspartnern bla pga leveranstid och otillgänglighet på tel.).
Nu gör man istället en felanmälan på BauHaus sida (enl en länk som jag tror pekar vidare till ett annat företag GGCarat). Nån dag efter att jag gjort felanmälan ringer någon upp från ett göteborgföretag (tror de hette luftmiljögruppen eller något sådant) och talar om att vi hinner inte byta ut din lvp nästa vecka (då vi väntar på leverans) men hoppas på att göra det i mellandagarna (dvs veckan därefter) eller senast 1'a veckan i jan.
Senare blev det 1'a veckan i jan. De hade hyrt in ett annat företag (från örebro) för att hinna med alla H16 utbytelser. Felanmälde pumpen den 18'e dec och trots julhelger så hade jag min nya utedel den 4'e jan. Dvs 2v + 3 dagar.
Så det var inte sammma firma som monterade som bytte ut den. Och det var eg inte samma firma som jag köpte av som monterade.