0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej!Om en maskin har felet H 16 men startar upp vid mild väder kan man rädda maskiner genom olje på fyllning?Mvh Magnus
VIKTIGT! Omfattande tester idag av oljeinjekterad E9DKE.Avfrostning blir plötsligt behovsanpassad och avfrostningstiden varierar mellan 2,5minuter och dryga 10minuter beroende på nedisning. Fråga! har någon upplevt 2,5 minuters avfrostning vid -3grader och isfritt batteri?
Citat från: MangeH skrivet 27 januari 2007, 16:49:27Citat från: Bosse-värmepumpsdo skrivet 27 januari 2007, 15:46:57VIKTIGT! Omfattande tester idag av oljeinjekterad E9DKE.Avfrostning blir plötsligt behovsanpassad och avfrostningstiden varierar mellan 2,5minuter och dryga 10minuter beroende på nedisning. Fråga! har någon upplevt 2,5 minuters avfrostning vid -3grader och isfritt batteri?-3 nej, men jag blev faktist förvånad idag när jag stod och vallade skidorna vid pumpen, hörde hur den närmade sig avfrostning, började blinka och sen började blåsa bara nån min senare. Har alltid tidigare upplevt att en avfrostning på E9'an Allitd tagit ca 10 min.Batteriet var helt isfritt när den började blinka. ca -6 grader ute.Kan väl nämna att det är en av de nya utedelarna med ny fjäder. Ej extrafylld med olja.(men finns det ngn i sthlms områdetm gärna nordvästra sidan som kan göra det så skrik till )Har du fyllt på olja?
Citat från: Bosse-värmepumpsdo skrivet 27 januari 2007, 15:46:57VIKTIGT! Omfattande tester idag av oljeinjekterad E9DKE.Avfrostning blir plötsligt behovsanpassad och avfrostningstiden varierar mellan 2,5minuter och dryga 10minuter beroende på nedisning. Fråga! har någon upplevt 2,5 minuters avfrostning vid -3grader och isfritt batteri?-3 nej, men jag blev faktist förvånad idag när jag stod och vallade skidorna vid pumpen, hörde hur den närmade sig avfrostning, började blinka och sen började blåsa bara nån min senare. Har alltid tidigare upplevt att en avfrostning på E9'an Allitd tagit ca 10 min.Batteriet var helt isfritt när den började blinka. ca -6 grader ute.Kan väl nämna att det är en av de nya utedelarna med ny fjäder. Ej extrafylld med olja.(men finns det ngn i sthlms områdetm gärna nordvästra sidan som kan göra det så skrik till )
Citat från: Bosse-värmepumpsdo skrivet 27 januari 2007, 15:46:57VIKTIGT! Omfattande tester idag av oljeinjekterad E9DKE.Avfrostning blir plötsligt behovsanpassad och avfrostningstiden varierar mellan 2,5minuter och dryga 10minuter beroende på nedisning. Fråga! har någon upplevt 2,5 minuters avfrostning vid -3grader och isfritt batteri?-3 nej, men jag blev faktist förvånad idag när jag stod och vallade skidorna vid pumpen, hörde hur den närmade sig avfrostning, började blinka och sen började blåsa bara nån min senare (kändes som ca 2 min). Har alltid tidigare upplevt att en avfrostning på E9'an Allitd tagit ca 10 min.Batteriet var helt isfritt när den började blinka. ca -6 grader ute.Kan väl nämna att det är en av de nya utedelarna med ny fjäder. Ej extrafylld med olja.(men finns det ngn i sthlms områdetm gärna nordvästra sidan som kan göra det så skrik till )
Intressant!Jag tror att det kan bero på ökad oljemängd som blir resultatet av att kompressorn är utbytt!restolja i utedelen sen att det är relativt nyligen gjort!
När fick du den!