0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: Rickard skrivet 24 januari 2007, 22:21:29Nope, nolla och fas i vägguttagen, 230 Volt.utvecklat ett steg till !två hål i väggen, det ena kommer från ett kraftverk (typ kärnkraft, vattenkraft,kolkraft eller liknande) det andra kommer från ett stort,stort jord-spett nedslaget i backen.mvh.ACE
Nope, nolla och fas i vägguttagen, 230 Volt.
I princip, men håll inte i torkvindan när du dammsuger.
korrekt, det finns de som provar med diskbänkar och badkar i stället för tvättvindor. brukar inte sluta lyckligt.allt som är anslutet till vatten brukar vara fint för sjukvården.(leder bra samt går djupt ner i backen!)Lasse Å: för ett par år sedan fanns bara 4-ledarsystem. d.v.s tre faser samt jord(PEN) in i kåken. i gruppcentralen delade man upp PEN:en till två ledare:spänningslös jord(PE)samt spänningsförande jord(N) som benäms NOLLA !mvh:ACE
Citat från: MangeH skrivet 24 januari 2007, 21:35:05Citat från: R407 skrivet 24 januari 2007, 21:25:48Hej .. Gå på Byggmax eller jula å köp deras fläktkonvektorer....dom e billiga å funkar fint felet är att fläkten i dom är kass,men kör dom utan fläkt och använd dom som genomströmnings radiatorer det funkar fin som attan....De har 1000w Adax med elektronisk termostat för ca 400kr på Elgiganten. Men jag stoppar hellre in flera pumpar och skippar raddarna helt. Raddar har ingen fjärrkontroll ;-)Och ace.. Jo det är 2fas raddar. 220v. Men som sagt. En LVP är en roligare leksak för en man....misstänker skarp att du knappt behöver fler värmekällor.jättetrafon som krävs för att förse alla raddar med 2-fas 220v vid drift måste alstra en del värme !! (ironi) mvh.ACE
Citat från: R407 skrivet 24 januari 2007, 21:25:48Hej .. Gå på Byggmax eller jula å köp deras fläktkonvektorer....dom e billiga å funkar fint felet är att fläkten i dom är kass,men kör dom utan fläkt och använd dom som genomströmnings radiatorer det funkar fin som attan....De har 1000w Adax med elektronisk termostat för ca 400kr på Elgiganten. Men jag stoppar hellre in flera pumpar och skippar raddarna helt. Raddar har ingen fjärrkontroll ;-)Och ace.. Jo det är 2fas raddar. 220v. Men som sagt. En LVP är en roligare leksak för en man....
Hej .. Gå på Byggmax eller jula å köp deras fläktkonvektorer....dom e billiga å funkar fint felet är att fläkten i dom är kass,men kör dom utan fläkt och använd dom som genomströmnings radiatorer det funkar fin som attan....
Citat från: ace skrivet 24 januari 2007, 22:00:36Citat från: MangeH skrivet 24 januari 2007, 21:35:05Citat från: R407 skrivet 24 januari 2007, 21:25:48Hej .. Gå på Byggmax eller jula å köp deras fläktkonvektorer....dom e billiga å funkar fint felet är att fläkten i dom är kass,men kör dom utan fläkt och använd dom som genomströmnings radiatorer det funkar fin som attan....De har 1000w Adax med elektronisk termostat för ca 400kr på Elgiganten. Men jag stoppar hellre in flera pumpar och skippar raddarna helt. Raddar har ingen fjärrkontroll ;-)Och ace.. Jo det är 2fas raddar. 220v. Men som sagt. En LVP är en roligare leksak för en man....misstänker skarp att du knappt behöver fler värmekällor.jättetrafon som krävs för att förse alla raddar med 2-fas 220v vid drift måste alstra en del värme !! (ironi) mvh.ACEHej .. nää varför det =) 3 st å 6 st funkar fint dvs 2 på varje fas i propplådan....det funkar för mig fast jag kör dom bara på 1000w med förmodligen är dom spridda ganska bra överfaserna i proppskåpet....har 8 st i kåken + nått i garaget som reserv kraftMen det är skrämmande hur snett folk kan belasta sina elsystem..då vi köpte kåken,jämtdå det blev kallt så small en huvudsäkring å alltid samma....Efter typ 4 st så började jag fundera varför alltid det va en som brann å inte dom andra så jag kollade upp säkringarna ,,,det satt 25 i hålet som alltid small å 20 i dom andraHmm skumt det är nått som e trasigt i felet...slirade i väg på elaffären/elektrikern å frågade om han hadde en tångamp mätare som jag fick låna ...näää den va han livrädd om = dyr han frågade vad jag skulle mäta? förbrukning över proppar sa jag...Då fiskade han fram en skit fiffig grej en amp mätare som man satte in i stället för proppbottenHem å dra i gång alla elraddar,spis tvätt å torktummlare på 25 amps fasen drog kåken ca 35 amp då man belastade den rejält dom andra 2 faserna låg på ca 16 amp st ...det va ju bara å be elnisse komma hem å justera om hela kittet....så det blev lite jämnare belastning i propp skåpet det som va mest dumt va att jag vet vem elektrikern som kopplat in huset är å jag kan inte påstå att man är impad över hur det va gjort..det va ju inte ens nära till å va bra gjortskrämmande
Sunt, jag skulle inte heller ha svetsat mer om jag råkat ut för det. Låt oss nu återgå till Chunlantråden från Norjsö.Dags för en rapport efter denna vecka hoppas jag.Funkar den nu så är det bra, funkar den vid kall väderlek och ymnigt snöfall är det sensation - skall bli intressant att följa utvecklingen.Hoppas bara att R407 ger oss sanningen och inget annat än sanningen...
Får för mig att LVPerna klarar sig bättre i er kyla (torrare? - Norsjö/Västerbottens inland) än vår (fuktigare? - Karlstad/sydvästra Sverige). Dvs -20º hos er är lindrigare mot LVPn än -20º hos oss. Vad tror ni om det? Är jag helt ute o cyklar...?Känns sanslöst att den levererar värme typ 19º ner mot -20 till -25º.