Hej på er ...igen

Tänkte starta en ren Chunlan tråd....
(Rickard får väl ta bort Chunlan Grisen tråden om han vill

)
Hur som haver här kommer det en snabb genom gång,
vi är i dag 5 st Chunlan ägare i Norsjö ......felet är delvis mitt
jag beställde min på Jula för 3995kr då dom reade ut dom pga felbeställning
dom va ju inte "gör det skälv" pumpar utan dom va tvungna att installeras på "riktigt"
med alla problem det innebär...
Nån dag efter vi fått i gång min pump så va jag å gumman ner till Skellefteå på Jula
tror ni inte det satt en demo maskin inne på affären...då jag kom hem ringde jag å frågade om det inte gick köpa lös demo maskinen...
killen på Jula ville inte det pga att det va ju ett demo ex å dom hadde ju kvar 4 st i lager =)
bra sa jag ..jag säljer dina 4 för 3995 kr ..men då ska jag ha demo exet för 2000kr

joo visst sa killen säljer du dom 4 gör vi så ...ca en timme senare hadde jag sålt bort pumparna
det va ju ganska lätt då jag hadde min som gick så dom fick ju kolla på den pumpen
Dagen efter drog jag och NorthKingen ner å handlade pumparna..5 st totalt inkl min demo
maskin tyvärr hadde klantarna pajat mitt inneraggregat då dom satt upp maskinen på affären
men jag bjöd 1000kr för den å fick ta den =)
sen att jag lödde i hop det trasiga gasröret i innerdelen på ca 12 min behöver ju inte jula må dåligt över

I dag har vi min första maskin i gång ..i mitt garage
Northkingens pappa köpte en maskin till sitt traktorgarage stoort garage pumpen får gå på max ca 96% av tiden ...knappast att den går onoff just nått....
min kompis håller på att montera upp sin pump å min kusin ska upp med sin pump...
då återstår det bara en som min far ska ha i huset....
pust det blev inte lite förhistoria....
jag och förhoppningsvis Nortkingen kommer att rapportera å skriva ni andra kan ju fråga om det e nått ni vill veta ...
Då börjar..... Chunlan Tråden från Norsjö

Jocke