0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Va och läste av elmätaren till farsans Chunlan och den hade snittat 1280w/timme och då går den ju konstant på durken när det är kallare än typ minus 5 grader ute vilket jag tycker är mkt bra för att värma hans garage, såg att det var -8 grader ute och inne i garaget var det +13 grader.//Krister
hej .. kingens garage är hyfsat stort ...8x10 m med 3.5 i tak höjd hur det är isolerat vet jag inte,dom har en stor vikport som släpper ut rejält med värme portarna i garage är inte en rolig lösning ofta är dom skit kassa Jag va till min faster i morse,det är där den 4 pumpen hammnade,dom har ett ganska stort hus med källare å övervåning...det är minus 20 här det va med lite fasa jag for dit trodde att dom skulle ha frusit ihjäl i dag....Men dom va skit nöjda pumpen va inställd på 22 grader å höll 19-20 i nedre plan..det va ca 18.5 på övre plan ... han hadde stängt av alla radiatorer på nedervåningen å på övervåningen säger han...Vi måste ha hafft värdens flax då vi satte pumpen där den sitter,den fixar att värma allt utom källaren,dom hadde till och med höjt tempen ca1,5 grad uppe jämfört med förrså det går knappast att få till det bättre känns faktiskt riktigt bra att det funkar,jag hoppas bara att snubben sätter in en motor schunt i kåken med innegivare så han kan styra tillskotts värmen lite mer excakthan kör pellets i vanliga fall,så han har bra pulver i tillskottet...bara det gick reglera lite mer excakt....
Citat från: Northkingen skrivet 19 januari 2007, 23:14:05Va och läste av elmätaren till farsans Chunlan och den hade snittat 1280w/timme och då går den ju konstant på durken när det är kallare än typ minus 5 grader ute vilket jag tycker är mkt bra för att värma hans garage, såg att det var -8 grader ute och inne i garaget var det +13 grader.//Krister Hej Har du storlek på ( farsans garage ) M2 tak höjd & isolering portar Finns nog många som har behov att sänka sina energi kostnader i garagen mvh kjell