0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Anlita en kylmontör istället för att köpa koningsverktyg på biltema det är till för mm rör och köldmedie rör är tum.. så glöm alla tokiga råd. MvH Värme pumps Svaret
Citat från: Värme Pumps svaret skrivet 24 februari 2007, 22:36:10Anlita en kylmontör istället för att köpa koningsverktyg på biltema det är till för mm rör och köldmedie rör är tum.. så glöm alla tokiga råd. MvH Värme pumps SvaretSynd att du inte berättat detta tidigare Har använt biltema verktyg till flera tumrör, vilken tur att jag inte talade om för rören att det egentligen inte skall gå mvh kgust
Man behöver inte va besserwisser för att se att de som föreslår ett felaktigt verktyg i detta fall ett koningsverktyg för mm ska användas på tumrör. Det är mot bättre vetande.Så håll de påståendena för er själva, att det sen kan gå är en annan sak.Finns risk för sprickbildningar i godset. Så även med ett kasst/lågpris koningsverktyg.Ingen är bevänt av att sen prova och det visar sig efter kanske år man har ett läckage.Genvägar är senvägar.
Hej!Passerar Biltema i Sundsvall idag. Tänker själv investera i ett verktyg då, kan köpa ett åt dig med. Kan skicka det med posten till dig alternativt så får du det när jag passerar Norsjö Måndag 12/3, ring mig på 070-5662620Janne P