0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Anlädning at jag vill ha store mojligheter att programera pumpen är att jag är käslig till oljud. Och jag vaknar på natten om pumpen är på. Trots att det har "bara 26dB" den bulrar för mycket för mig.En gång har jag testat sätta timer till klockan 5 på morgonen så har jag 24 grader när jag vaknar klockan 6.00 Men pumpen har vaknat mig klockan 5.00. Därför vill jag att pumpen fungerar på kvälen i "Silent" lägge och startar på Morgonen klockan 6.00 i Powerfull lägge. Men timer startar alltid pumpen i sista instälningar.VArför gor dom inte pumpar med mer styrning mojligheter. Varför behöver jag fjärkontrol till pumpen som har nästan ingenting att programera.Alla tittar på COP etc...,men ingen tidning har tittat närmare till styrning mojligheter.Filtrar? Bulshit. Jag har lagt min gamla bomul T-shert over plast filtrar och den har fungerat bättre än dom filtrar som pumpen kommer med. Det är bara marketing, ingenting annat.Min rekomendation är . Köp biligaste pumpen för 5000 kronor, gör egen filter och sparar du mer. Alla dom pumpar kommer inte fungera längre än 3 år, plastik och dålig material. Alla bulrar. Nästa pump jag köper, instalerar jag i kälaren och varmt luft kommer upp och jag kommer inte höra buller.MarcusB
Jag har installerat E9DKE två veckor sedan och jag är jätte misnöjd med pumpen.Pumpen blåser luft om det är redan inställt temperatur i rum. Varför den slutar inte blåsa.Filtrar är kassa (bullshit). Filtrerar ingenting. Plast filter med 1mm håll ? Vad är detta?Köp ingen Panasonic. Det är kassMarcusB