0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har även jag haft en kund med nordenpumpen-H16.kunden gorde allt som stod i hans makt för att få tag i företaget, lönlöst.det slutade med att bytet gick via hemförsäkringen.så troligen har den stackars sjuklingen inte bara besvikna värmepumpskonsumenter som jagar honom, utan även försäkringsbolag med tråkiga fakturor.Det är inte näpet o va sjuk företagare.men man kan ju inte bara sticka huvudet i sanden heller. mvh.ACE
Jag läste någonstans att försäkringbolaget hade försökt höja självrisken på en egeninstallerad luftvärmepump som havererat och inte hade någon garanti... Vet inte hur det gick.Om vi säger så här: Jag tror inte att försäkringbolagen kommer att fortsätta betala ut pengar till höger och vänster om/när problemen med alla dessa luftvärmepumpar börjar dyka upp på allvar, det kräver ju bara en liten ändring i regleverket för dem så har de fixat några miljoner/år..., typ "Luftvärmepumpar som inte installerats av behörig kyltekniker (Ackrediterad) ersätts ej av försäkringen". (Alternativt, självrisken fördubblas - vilket i princip gör det olönsamt att nyttja försäkrningen)Vi har sett den typen av agerande tidigare, och kommer att få se det igen.