0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har direktverkande el. Så det blir inte luft/vatten tyvärr. Såg på citcop att dom har både E9DKE och E12DKE3 för samma pris ca 7000 finns det nån nackdel att ha två 12:or. När dom finns för samma pris?Vad innebär -3 på slutet. Har det med vinteranpassning att göra. En fråga till vilket märke klarar bäst av kyla finns det pumpar som går till -25 sanyon vet jag slår av vid -20.
Då är det egentligen bra om pumpen slår ifrån vi -20 så får man stötta med radiatorerna då.
Ännu en fråga, vad kan man räkna med att en installation kostar om man fixar pumparna själv, brukar det bli dubbelt pris för att man installerar två samtidigt?
Jag tycker att du sätter in två separata värmepumpar, det blir inte dyrare, men bättre.Sätt en värmepump på runt 6 kW uteffekt i markplanet och en på runt 5 kW i sutterängplanet, det bör duga.
Brukar faktiskt bara ha under -20 en handfull dagar per vinter här i umeå. Dessutom så har jag turen att slippa momsen om jag köper en sanyo så det finns inte så mycket att välja på.