0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Den är ändå såpass gammal, så kosta inte på den någon mjukstart, kör med en kontaktor istället. Och kbgivarna är standardfel på dessa maskiner. 518722 art nr
Jag har faktiskt ingen aning, jag bytte mjukstart på min 1215, men äldre modeller har kontaktor istället för mjukstart. Troligen funkar det bra med kontaktor, styrspänningen är 230 V oavsett.Den måste tåla den ström som kompressorn drar, så motfrågan är vad du har för kompressorstorlek?Max driftström kompressor står i manualen sid 56 och detta måste den vara specad för.Det kan vara bra att veta KB-temp men detta påverkar normalt inte funktionen.KB-ut bör du ha då denna skyddar grejerna mot frysning enligt meny 5.1Plastkärl är praktiskt då man enkelt kan se att du har tillräckligt med köldbärare, det får aldrig bli tomt, och du kan fylla på med rent vatten enstaka gånger.Får man fylla på ofta bör man skaffa köldbärarsprit och fylla på med.När min mjukstart gick sönder så lät kompressorn knepigt, den "bluddrade" och gick långsamt när den tappade en fas.Sen stannade den inte när den skulle, utan fortsatte då KB-pumpen stannade, och då började den gå så trögt att motorskyddet löste.