Kunde tyvärr inte koppla in styrning för Frikyla pump i min Daikin BVP. Har en separat installation (innan BVP inkommande brine) med T-rör, backventil och separat brine pump förutom den i BVPn. Hade initialt problem med att pressa flödet förbi BVP när BVP pumpen inte gick men nu är den externa brine pumpen tillräckligt kraftig :-)
Använder uPau och TBM2. Kan enkelt slå av / på via APpen, fungerar smidigt. Har även kopplat Shellys så jag kan via FÖnster funktionen stänga av konvektorerna separat om det behövs.
Jag kopplade en 0,5 mm mellan eftersom jag antog det går spänning i den men har även en 10 trådars 0,5mm kabel för styr/kontroll mm men då jag nu har Geya reläerna (nedan) som känner av Ampere (Fläkthastighet) och kan då trigga reläer (Shelly 3 Pro) som styr pumpens hastighet så behövs det bara 1 st strömkabel, 1 st kontroll kabeln mellan konvektorerna + 1 st 3 trådars styr kabel eller liknande.
Använder Shellys och flera DS18B20(Max 5st) vid varje konvektor men även vid pumparna (för att mäta inkommande utgående brine) och även Shelly Pro 3 för Start/Stopp en Shelly Pro 3 för High/Low.
Använde även Shelly 3em för att detektera High/Low och via ett vanligt 230v relä (men när det dras så skickas 12v i NC/NO för att Shelly ska kunna detektera) för att då styra High/Low. Har nu istället kopllat in riktiga reläer istället som detekterar Amp som dras då Low, Medium, High drar olika Ampere:
https://www.geya.net/product/current-monitoring-relay-gri8-04/