0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Undrar hur mycket dyrare elen behöver bli innan värmepumpen blir mindre intressant igen?Om elen kostar en-o-femtio så tror jag många väljer pellets/ved + solvärme.Det kanske är rätt val redan idag?/Erland
Jag kan ju säga att jag är ganska nöjd med min ved panna i dessa tider.Jag kör ved till jag blir gammal o grå och inte orkar längre då köper jag mig en vp och gräver ner en slang på åkern
Det är bara att konstatera, att utförsäljningen, är Sveriges genom tiderna största misslyckande. ...
Citat från: humlan57 skrivet 20 augusti 2006, 15:00:20 Det är bara att konstatera, att utförsäljningen, är Sveriges genom tiderna största misslyckande. ...Vilken utförsäljning? Vattenfall är fortfarande statligt och staten tjänar bra med pengar på höga elpriser. Hög vinst och mer i momsintäkter. Frågan är om staten, som borde tillvarata medborgarnas intressen, egentligen har något intresse av låga elpriser för privatpersoner.
Fastighetsskatten däremot, den ni, tar staten in sköna kulor på av Vattenfall. Kan inte de exacta taxorna, men vi betalar per installerad effekt, oavsett om vi kan utnyttja den pga (tidigare nämnt i annat inlägg) vattendomarna. Och det var 2005 ca:1750MSEK
Du vet säkert precis vad jag menar, men kanske skulle jag skrivit avregleringen istället. .......Ingen, (några få muppar i toppen kanske) inte ens staten är betjänt av höga priser på energi. ...