rocas och 5 gäster tittar på detta ämne.
Är väl motorn som var det tråkigaste med outbacken en bensinare utan turbo annars var ju bilen trevlig. 1500 kg dragvikt räcker åt de flesta skulle jag tro knappast nån bil man drar stor husvagn runt landet med men vilken elbil är det. Hur långt kommer man med en elbil men närmare 2000 kg på krogen blir nog till att ladda ofta gissar jag och koppla bort vagnen på de flesta ställena för att kunna ladda känns inte allt för roligt.
Har ju fossilvarianten sedan några år o är grymt nöjd med den. Rymlig 2000 kg dragvikt osv… Så om elvarianten oxå får en bra dragvikt så blir den nog svår o avstå ifrån! Vore nöjd om jag kunde komma iaf 40 mil på vintern då utan släp Jag tror att toyotan du nämner har samma grundplatta som subarus solterra? Provsatt en sådan för några månader sen helt ok! Men urusel dragvikt….
Som nybliven elbilsägare så ser jag inte kopplingen till startbatteri i en elbil! Därav min undran? Vad är det som kräver en kraftig startström?Tänk som Ni pratar/skriver till en mindre teknisk person Dvs mig!!