Är väl motorn som var det tråkigaste med outbacken en bensinare utan turbo annars var ju bilen trevlig. 1500 kg dragvikt räcker åt de flesta skulle jag tro knappast nån bil man drar stor husvagn runt landet med men vilken elbil är det. Hur långt kommer man med en elbil men närmare 2000 kg på krogen blir nog till att ladda ofta gissar jag och koppla bort vagnen på de flesta ställena för att kunna ladda känns inte allt för roligt.
Beror väl på hur man använder husvagnen, här i krokarna är det vanligt att åka bara några mil och stå en helg vid en sjö eller en Camping i grannkommunen, och då är det ju inga problem.
Eller att man tar vagnen när man blir bjuden på fest, och övernattar på plats för att kunna köra hem dagen efter.
Allt beror ju på.
Har ju fossilvarianten sedan några år o är grymt nöjd med den. Rymlig 2000 kg dragvikt osv… Så om elvarianten oxå får en bra dragvikt så blir den nog svår o avstå ifrån! Vore nöjd om jag kunde komma iaf 40 mil på vintern då utan släp 
Jag tror att toyotan du nämner har samma grundplatta som subarus solterra? Provsatt en sådan för några månader sen helt ok! Men urusel dragvikt….
Nya bZ4X Touring är "Samma" som nya E-outbacken, bara lite design-skillnader, och så har Toyota bättre garantier tror jag, absolut på batteriet med typ 10 år eller 100 000 mil om man servar bilen hos Toyota.
Båda bilarna tillverkas i en av Subarus fabriker, så testa båda innan du slår till, köp den som faller dig bäst i smaken.