0 medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Normalt så använder man en tank enbart för varmvatten, men hur det är kopplat hos dig kn vi bara avgöra om du bifogar bilder på hur det är kopplat?Det kan vara rätt kopplat med växelventil men att den inte tätar som den ska eller att T-kopplingen i andra änden av VVB sitter för nära beredaren?
Motionerade den nedre växelventilen sen igår, så nu verkar den stänga helt.Nu verkar det funka (hoppas jag) mer som jag tänker att det ska fungera.På bifogad bild ser man stor skillnad i hur den agerar nu. Motionerade växelventilen vid 19.30 ungefär. Efter det verkar jojjoeffekten borta (den stängde av värmeproduktionen ett par timmar först då jag eldade i kamin).
Menar du den som inte är inkopplad? Det måste ju finnas en som är inkopplad om den ska funka som en varmvattentank?
Det var växelventilen nertill, som inte är inkopplad, som jag motionerade (alt ändrade läge på). Den höll inte tätt mellan tankarna tidigare. Jag antar att den ska göra det och att detta röret egentligen inte ska vara där för nuvarande installation.Det sitter en växelventil ovanpå ena tanken, som styr vilken tank som ska laddas. Man ser den på första bilden, lite till höger om skräpet uppepå tankarna.Denna verkar fungera som den ska.