0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har en portabel AC.Den har ett utblås fram med kyla, och bak en slang för värmen som ska ut.EDIT: Inga värmeslingor i sig, det är en äkta vanlig AC gjord för o ky.a medJag tänkte då vända på den och blåsa ut den kalla luften o behålla slangen med den varma inne.Så inget ska stå ute hade jag tänkt. Det kanske inte går? Måste man ha den kalla delen utomhus?Jag läste denna nyss: http://home.howstuffworks.com/question49.htmoch där står iaf att en AC och en VP är samma sak, bara omvända förhållanden.Detta står det ju om på alla VP, att man kan ha dessa som AC så varför inte tvärs om?En VP kyler ju oftast mindre yta än den värmer så min AC borde ju kunna värma en större yta än 35 m2 då?/B
Ok men om jag ställer den i ett rum som inte är uppvärmt då?Om jag jämför denna på 950w och ett element på 1000w så undrar jag om jag vinner på att köra AC´n som värme??Eller är det bara o ge upp?/B
Jag ger sällan upp:)Jag har en elmätare så mäta den kan jag, däremot vet jag inte vad den ger i effekt ut (I värme)Klart jag återkommer med resultat Bosse-värmepumpsdo Kan du förklara det där med COP?Sn en annan sak, AC´n kan kyla ner ett mindre rum till 12 ºC och det går ju bra, jag menar då fryser inget och värmen som kommer ut då är ganska kraftig.Den står ju i samma rum som man kyler.MVH / B