0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
I pumpen kan man se köldbärarpumpens hastighet i % och även flödet.
Jag får för mej att det inte är så högt flöde från cpn i din Nibe som 55 l/min, enligt specen då?Du har tidigare skrivit att deltat varit runt 6° (dvs -1°C in och -7°C ut)Jag inbillar mej att dina hål inte är parallellkopplade, vad är deltat tidigare på säsongen?Jag skulle öppna upp allt , inte fel att testa iallafall, bara skruva tillbaks om det blir sämre.Någon annan kanske kan kontrollräkna dina flöden jmf deltan över vpn?Vet inte alls vad du kan göra i övrigt mer än stödvärma med ngt annat billigare än elpatron, inte lätt om det är jättekallt där du bor 😬 Har du stort hus kanske du kan fundera på att sänka temperaturen i vissa rum tex de som används mindre frekvent?PS, Gemini tyckte först också det kunde bli -17°C i hålbotten men har nu ändrat sej efter att jag fört lite djupare dialog med hen ☺️
Det sägs och dom själva (AI) beskriver att dom hämtar fakta från erkända källor, så om vanligt folk sitter och rättar dom, får ni samma resultat några dagar senare eller har den gått tillbaka till ursprunget? Om flertalet säger åt AI att svaret är rätt fast det är fel, får man den att ljuga då?
Det verkar så.Tex att det är kallast när det är vindstilla i den meningen att det går åt mest uppvärmnings energi.Fast svaret borde vara att de högre elbehoven är när det blåser kallt, inte vid vindstilla. 😉
Jag får för mej att det inte är så högt flöde från cpn i din Nibe som 55 l/min, enligt specen då?Du har tidigare skrivit att deltat varit runt 6° (dvs -1°C in och -7°C ut)