Hej!
Jag har en NIBE S735 som jag haft ansluten till internet via WIFI i ca 18 månader. Idag tyckte vår internetleverantör att det var en bra idé att dela upp vårt WIFI i två delar, en 5g och en 2.4g för att stärka signalen i borte delar av huset.
Alla apparater tyckte det var en bra idé utom värmepumpen som tappade sin anslutning till internet. När jag försöker ansluta den på nytt tycker den att lösenordet är fel (det har inte ändrats).
Provade att ändra WIFI-lösenordet, hjälpte inte, prövade med att dela mitt internet från telefonen, värmepumpen tyckte även att det lösenordet var fel. Prövade att stå med en repeater alldeles bredvid pumpen, signalen blev starkare men lösenordet var fortfarande fel.
Har provat att starta om pumpen, hjälper inte. Pratat med internetleverantören, allt ser bra ut. Alla apparater funkar som de ska förutom värmepumpen. Pratat med NIBE, pumpen skall kunna ansluta sig till både 2,4g och 5g WIFI, de förstår inte vad som är fel. Har alltså fungerat utmärkt fram tills idag ...
Någon som haft samma problem eller har något tips på vad jag kan göra? Tacksam!