0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hittade och laddade in senaste mjukvaran R3 och allt verkar funka. Hade något knas med legionellakörningen vid omställning till vintertid, varmvattnet låg på 61 grader hela dsgen så jag både uppgrade mjukvaran och stängde av funktionen, nu är den nere på 49 igen vilket är min normala temp (ekonomi). Pumpen har någon nynfunktion med energiförbrukning också, skall bli kul att följa. NÅgon som vet hur länge en sådan där körning skall vara ? Jag har bara ändrat frekvensen från 7 till 14 dagar, inget annat.
Jag har inte uppdaterat men noterar att min pool-cirkulationspumpen verkar motioneras av värmepumpen trots att jag har den avstängd både i menyn (Pool är urbockad) och via manuellt vred som är kopplat på en mjuk ingång i Pool40-styrningen, den använder vi när vi backspolar och vill stänga av cirkpumpen.Stängde av på säkringarna istället, men då larmar Nibe MyUplink att den tappar kommunikationen, hur nu det kan komma sig, värmepumpen matas ju inte via POOL40, den snurrar och går som den ska...När cirkpumpen är dränerad för vintern kan ju axeltätningen ta skada om den går torr, så någon motion av den vill man verkligen inte ha.
tack, vad är den tempen ? kan varit det som spökade innan jag uppgraderade eller att pannan inte kommer upp i trmperatur, men då skall väl elpatronen slå till ?
Interfacet kräver att det är spänningssatt annars stör det Modbus-kommunikationen och den klagar.Det händer även för min 1245:a om strömmen försvinner i stugan där vi har ett AXC40 som styr klimatsystem 2.
Kul enerrgiloggningsfunktion i denna mjukvara, men vad är det för enhet på staplarna ? fick upp en stapel efter att ha kört sista veckan i oktiber, den har två värden i olika färg.