Tyvärr har ingen innegivare så jag vet inte.
Men lite uppdatering i detta ärende. Pumpen är uppdaterad men "skenar" eller som Bosch säger överpendlar fortfarande. Framförallt efter den gjort varmvatten. Alla givare mm sägs stämma. Enligt Bosch så är detta fullt normalt även om jag har bufferttank så är det rätt att pumpen överpendlar
Lite intressant om varmvattnet, tidigare som finns i denna tråd visade pumepn att tanken TW1 och TW2 var 63-65 grader beroende på inställning Normal eller Komfort. Som jag skrivit så har kranarna inte haft varmare än 55-56 grader ingen blandventil finns. Nu kommer twisten efter ett strömavbrott så visar tanken TW1 och TW2 57-58 grader beroende på inställning Normal eller Komfort. Appen säger börsvärde tank ex 63 grader vid Normal tanken aldrig varmare än 57 grader. Detta kan inte Bosch svara på hur det kommer sig.
Men nu kommer ännu en rolig grej i detta och det är att Bosch nu hävdar att detta är det rätta läget och att appen har fel och ska programmeras om och att de installatören säger om inställningar på varmvattentemperaturer i pumpen inte är tankvärde utan stoppvärden. Så enligt Bosch just inget fel alls på min pump, jättekonstigt tycker jag. Konstigt att de är uppkopplade mot min pump och har inte klagat eller kommenterat tidigare att pumpen visat 63 grader i hela varmvattentanken.
Så sammanfattningsvis det som Bosch har ägnat ett år att försöka lösa, alla fel, är nu inga fel utan precis som pumpen ska fungera = överpendling helt normalt och att pumpen gör 57-58 gradigt varmvatten, trots att de själva mätt fram 63-65 grader, är helt normalt.
Kan lugnt säga att jag INTE håller med.
Så till alla med en Bosch eller IVT står det i appen att er tank håller 63-65 grader borde ni verkligen kolla om detta stämmer för jag tror att de programmerat in ett offsetvärde på vissa givare för att det ska se bra ut. Jag känner mig lurad.