0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Men som jag skriver, om jag ställer DUT på +15C (varmare än vad det är ute), och dT på 7C, borde pumpen rimligtvis justera dT till 7C. Detta tycker jag tyder på att något i uppdateringen ej fungerar. Det här visar ju att inställning av DUT-värde är totalt utan inverkan, som jag uppfattar det.
Är det en speciell procedur att calibrera CP? Jag vill inte backa mjukvaran för att jag vill ha myUplink, uppdateringen var därför en nödvändighet.
På min 1145 så går det att stänga av den några minuter och sen starta den sen vid paus eller om den hinner innan start så drar kalibrering igån automatiskt, den kan få köra en värmecykel om den inte hinner med innan.
.............. Undra om det hänt någon annan.
Det verkar som om omstart med SF1 har hjälpt. Nu snurrar värmebärarpumpen på med 52% vid värmläge, och lägre vid varmvattenproduktion. Gjorde faktiskt 2 omstarter och har känslan att denna tarering /omstart skall ske med obegränsad hastighet av värmebärarens pump. (Jag hade ju begränsat dess hastighet till max 50% för att slippa sus i elementen).Detta ska jag testa när jag kommer hem från jobbet. Pumpen startar ju själv om efter uppdatering av mjukvaran och gör nåt som verkar vara kalibrering av pumparna, men det kanske är så att det inte sparas korrekt eller nåt. Återkommer om min VBP saktar ner från 100% och delta på ca 2grader. En lustig sak hände, min SF1 har kanske aldrig använts på de drygt 4 år jag haft pumpen. Lite trögt att slå ifrån. Glappkontakt när jag startade FS1 till vänster, det hände i princip inget tills jag vickade på spaken. Fick stoppa värmepumpen igen, slog även ifrån huvudbrytaren på väggen och motionera omkopplaren fram och tillbaks minst 25 gånger. Därefter funkar den bra. Undra om det hänt någon annan.