0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Finns en IR-termometer till bra pris här i energibutiken om du skulle vilja köpa: https://www.energibutiken.se/sv/termometrar/110-ir-termometer-18001.htmlBypassröret på fördelaren går ju att justera/stänga innan man mäter upp de enskilda slingorna bara man kommer ihåg hur många varv man ändrar.
Josth: Toppen, tack.Nu när jag ska testa att strypa bypassen, ska jag strypa den bypass som sitter längst till vänster och är i metall? Eller ska jag strypa slinga nr 1 som är gjord för att vara bypass?"Man kan även behöva kontrollera de enskilda golvslingorna så att stiftet i ventilen under ställdonet fjädrar ner och upp som det ska. Ställdonen är bara att skruva av för att komma åt ventilerna med stiften nedanför. Glöm inte att märka ställdonen bara." Hur görs detta? Lyfter jag upp de svarta plastlocken rakt upp och skruvar sedan på det som finns under? Vad är det som ska märkas?kWhalp: Intressant! Golvvärmetermostaterna maxar jag genom att vrida på de svarta reglagen moturs? Huset har bytt ägare några gånger. Jag vet inte ifall de tidigare ägarna upplevt samma problem (men det borde de ju ha gjort).