Resumé av första riktiga campingturen i inlandet:
Skippade ismaskinen, gick bra med ispåsar istället...men blev ett 100 Ah LiFePO4-batteri beställt via Amazon på Prime Day för 2375kr inkl. frakt, och CTEKs Litiumbatteriladdare för 711kr inkl. frakt.
Upptäckte till min glädje att handfatet på toaletten går att vika upp till sidan, vilket gör att man faktiskt ryms där när man sitter på muggen! Men jag har gjort det till en sport att rymmas där utan att fälla upp handfatet...väger ju bara tvåsiffrigt nu, efter att semestern börjat ta ut sin rätt!

En annan nackdel med vagnen:
Dörröppningen är i minsta laget, man slår ju i huvudet om man är lång.
En annan nackdel med bilen:
Kopplingen luktar lite bränt när vi stannar för rödljus efter 1h körning. Men doften försvinner rätt så snabbt!
Vägde även vagnen/bilen innan och efter vi kom hem.
Dit:
1940kg V50 D2 fullastad med familj, diesel, vatten, takbox, m.m
1360kg Polar 550 GLE -88 (FULLSMOCKAD för 4 vuxna + 4 barn!) (1350kg är vagnens totalvikt)
Hem:
1900 kg bil (tom på diesel) (1900 totalvikt enligt reg.bevis)
1300kg husvagn (laglig enligt kroken!)
Så 16.5 kg lättare batteri blir en bra viktmiskning, och plockar nog även bort den stora tunga gammladdaren på 10A, som i och med Litiumbatteriet, spelat ut sin roll.
Gamm-reservkokplattorna(2in1) ryker även dom, funkar bra med ensamma induktionsplattan om man bara planerar / 800W-airfryer på solcells-el.
Stora tunga domkraften ryker även den, då den lilla går att hissa med vev, eller mutterknackarens krok, men de båda reservdäcken blir kvar!
0.82 l/mil snittade bilen enligt färddatorn, men den visade 9% för lite enligt pump... men hey, 0.89 l/mil för 3300 kg ekipage är ju rätt så trevliga siffror ändå!

Ångrar att jag inte köpte en gråvatten-tankvagn, då den nya stora vattenlungan blir för tung för fru/barn att lyfta till tömningsplatsen när den är smockfull... förbannat.
Porta-Potti 565P Excellence funkade klockrent och markerade (nästan) full tank först efter 2 dagar med 2 st vuxna(Sic!) och 4 st kissnödiga barn.. om man spolar mindre, så räcker den såklart längre. (Förbud mot Nr.2 dock!)

Räknar med att den räcker minst 5 dagar för oss fyra om man har bra toa-disciplin.
Diskningen är lite knepig för så många personer (

, så jag kommer köpa 4st namnmärkta muggar (eller färgkoda efter favoritfärg, eller nåt sånt) , och köra stenhårt att man behåller sin mugg och sköljer den lätt mellan varven.
110L-kylskåpet var fullsmockat och skötte sig superbt!
Frysen höll alla frysvaror frysta, (is-påsar, isgranater, pommes, burgare)
och kylen höll allt kallt och gott,
De två 12V/230V-kylboxarna höll all alkohol / läsk kall och god, utan att fläktarna störde!

Blir nog att köpa en liten Jula-markis på 2.5m × 3.5m, då regnet gjorde att vi satt ute under en suuuperliten McGyver-presenning som vi fick tag i med kort varsel...
Mini-grillen är klockren. Den sparar tillochmed obrunnen kol när man kväver den efter avslutad grillning. (Min stora hemmagrill evaporerar allt innanmäte även om man försöker kväva den).
800W-Airfryern "gräddade" dagen efter-hämtpizza som om den vore ny! (fantastiskt gott!!!)
Gasolförbrukningen då?
Jag valde av lathet att låta den kyla 110L-kylskåpet under bilkörningen/transport, men även för att det var regn och skit så jag vågade inte riktigt chansa på att AGM/solceller håller 6h+4h kyla på egen hand i super-regnet, när en massa dyrt kött/chark/ostar kunde bli dåligt.
Maximalt beräknad mängd: 250g
Uppmätt mängd: 220 g
Men ska väga och se hur mycket som verkligen förbrukats.(edit: se ovan)
Tänker att 1280Wh som LiFePO4 kan ge, istället för 600Wh AGM, löser räckviddsångesten med att ha gasolen påslagen när man kör ekipaget.
Batteridrift förhindrar ju fipplet med avstängning av gasolkranar när man ska tanka på macken också.

Vi glömde teskedar...och kanel...och just det... vi "glömde" Apple-TV/Nintendo Switch

Men har beställt en USB-C-to-HDMI-kabel så man kan streama från telefonen till TV:n, om barnen måste tvångsbältas inne i vagnen...