0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hur många "saker" får du beskatta bara för att de är i din ägo ?(utöver förmögenhetsskatten )
Att mena att det inte går att ändra på systemen utan att det blir än mer byråkrati anser jag vara mycket pessimistiskt.
Lite byte av ämne här är det någon som vet hur mycket skatten skulle behöva höjas(i %) för att få in tandvård i sjukförsäkringen? det är iaf nåt jag skulle kunna betala mer skatt för (har inga prob själv men många har)
Men den huvudsakliga anledningen till skatten tror jag ändå är att det är en skatt man inte kan smita ifrån, inte ens om man är förmögen.
drjulkebox skrev:-----Skrota alla de nuvarande bidragssystemen och dela ut pengarna till folket! Cash money!! Jo, jag menar a-kassa, sjukpenning, socialbidrag, bostadsbidrag, flyttbidrag, pensioner....osv. -----Det är väl ändå befogat att skilja på äpplen och päron, jag menar att pension är en uppskjuten lön som en tidigare arbetsgivare betalt in under många är för att man som pensionär skall ha något att leva av. Eller tänkte du även skicka ut alla 80 och 90-åringar för att söka ett av de arbeten som saknas på arbetsmarknaden?? 60 och 70-åriga kanske skulle klara det.
Det är väl ändå befogat att skilja på äpplen och päron, jag menar att pension är en uppskjuten lön som en tidigare arbetsgivare betalt in under många är för att man som pensionär skall ha något att leva av.