0 medlemmar och 21 gäster tittar på detta ämne.
Från Q2 2025 - Q1 2026 gick Polestar med 2,6 miljarder dollar i förlust. För varje 100,000 de drog in gick 84,000 i förlust. Teslas omsättning var mer än 30 ggr så stor och för varje 100 000 de drog in fick de 4,000 i vinst.
Jag skrev Tesla kvar som bilföretag…Med endast tre gamla modeller kvar och inga nya på gång, hur länge tror du att det kommer hålla?En av de tre är dessutom Cybertruck som inte säljer längre utan massivt prissänkt och många sålda till systerbolaget space-x.
medan Tesla gör vinst på sina elbilar.
Tesla förlitar sig väl helt på kamerorna nu om jag fattat rätt, ingen radar och ingen lidar?Vansinne om ni frågar mig.Men än en gång, på väl mappade gator och städer där det inte är snö och is kan det nog fungera.Det är väl lite som med Mobiltäckning, det fungerar inte bra överallt.Att den kunde köra i snön som visades i videon måste ju bero på att tesla mappat en massa saker vid sidan av vägen så de vet var gatorna börjar och slutar, och det kan förstås göras mycket bättre framöver med hjälp av Ai, det jag vänder mig emot är just det där med att väglaget kan vara så dåligt att det krävs mänsklig input för att det ska bli både säkert och effektivt, visst kan en elbil glida fram i 20 km/h och chansa på att inget göms i snön, men det kommer inte att fungera över tid, ju sämre väglaget är desto större behov av en mänsklig närvaro.