rocas, Mike och 68 gäster tittar på detta ämne.
Hmm, blev igen byte av 12v batteriet i hyundaien idag. Ska de bara hålla 2 år? Helt plötsligt bara stendöd.Lite lustigt att stora batteriet har mycket kräm, men omöjligt att få liv i bilen från det batteriet. Eller har jag missat något i instruktionsboken? Någon knapp att trycka in eller något sådant enkelt? Bara så att man nu skulle kunna köra bilen en bit helst.
Efter att läst alla 12V risker här och annorstädes åkte jag och köpte en 4A laddare med digital display. Den visade nästan direkt 12,7V och och efter ca 4 tim var den uppe över 13V och började sen cykla underhållsladdning, så det verkar jättebra efter 4 år. Skall underhållsladda någon gång då och då vintertid tänker jag.Fick du bytet gratis? Du fick ingen förklaring? Tänker du ladda upp det nya batteriet helt eller är det redan gjort?
Nej 99,90€ fattigare + 6,90€ för nyckelsats 8-10-13-14-17 varav batteriet var fastspänt med 12:ans nyckel…Ingen laddning av nya batteriet, 6 mil hem. 11,4V i gamla batteriet som nu är på laddning.