Nä. Åter till ämnet. Nu har vi vår ioniq5 passerat 4000mil. Vi har fått nån fel på ventilations spjäll i fronten. Inget annat än.
EV3, redan fått reparera efter typ 1400 mil, ett trasigt pumphus för kylarvätska där två cirkpumpar sitter.
Började läcka ut kylarvätska på marken.
Bytt på garantin, som vanligt fick vi ett val att ha lånebil under tiden vi väntade. Gratis.
I övrigt inga direkta fel, förutom att man kan bli galen av allt plingande som larmar för både fortkörning, om man tittar bort från vägen, eller om bilen tycker att man är trött, vilket för övrigt fungerar skotdåligt, larmar då och då redan minuter efter att man satt sig, och det har aldrig larmat när jag verkligen varit så trött att jag inte borde kört vidare.
Filhållningsassistenten är i alla fall värst, den måste stängas av varje gång man sätter sig i bilen, om inte så rycker den och sliter i ratten så man håller på att köra av vägen.
Nu senast när jag skulle lämna in bilen för reparationen hade jag glömt det, och efter 4 km när det plötsligt syntes några linjer mitt i alla snö på vägen så tvärsvängde bilen över i mötande fält, tack vare att jag reagerade snabbt, och med precis rätt "Motstyrning" så gick det bra, men den svängde så pass kraftigt att det hördes hur bakvagnen gled på isen, dubbarna skuvade klart och tydligt på isen.
Absolut livsfarligt, EU är skit.
Funderar om man skulle tejpa över kameran vid backspegeln, det måste ju vara den som tittar efter mittlinjer och sidolinjer...
Frågan är om den sköter även farthållarens automatik eller om den bara går på radarn som sitter längre ned i fronten?
Igår äkte jag och tankade 6 dunkar bensin till skotrarna och fyrhjulingen, det snöade kraftigt och både radarn, och sidovarningssystemet larmade, troligen filhållningen också, lite oklart, men bilen verkar ju i alla fall gå köra även om alla säkerhetssystem är utslagna, det är väl för väl i alla fall, annars hade det inte varit roligt.
De hade plogat inatt, när jag backade ut från gården skuvade det i snön under bilen, och visst tänker man på att batteriet ligger oskyddat där under.
Men, håller det inte för en snödriva är det ingen bil man ska ha i norrbotten i alla fall.